Тиждень конкуренції ОЕСР: АМКУ взяв участь у дискусії щодо впливу поведінки споживачів на оцінку ринку

Опубліковано 24 червня 2022 року о 16:07

Вплив поведінки споживачів на конкуренцію на ринку загалом, роль дослідження звичок споживачів у визначенні меж ринків та контролі злиттів.  Ці та низку інших питань обговорили 24 червня учасники тематичного круглого столу в рамках Тижня конкуренції Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), що триває у Парижі. У заході взяли участь Голова Антимонопольного комітету України Ольга Піщанська та державний уповноважений Комітету Сергій Шершун.

Перед тим як надати слово представникам України, модератор заходу, голова Комітету з конкуренції ОЕСР Фредерік Жені привітав українську делегацію з наданням Україні статусу кандидата в ЄС та побажав, щоб шлях до повного членства не був надто довгим.

Щодо теми круглого столу, Фредерік Жені відзначив, що дослідження поведінки споживачів може допомогти визначити, зокрема, ринкову силу чи можливі бар’єри входу на ринок.

«В оцінці конкуренції на ринках нам потрібно дивитися на ситуацію також зі сторони потреб споживача. Виходячи з економічної теорії, споживачі є окремими конкуренційними агентами. Саме споживачі своїм правом вибору, оцінкою цін, підходом до покупок розподіляють ресурси у максимально вигідний спосіб», – зазначив голова Комітету з конкуренції ОЕСР.

Під час дискусії державний уповноважений АМКУ Сергій Шершун подякував колегам за підтримку України та зазначив, що це рішення європейських колег є поштовхом до пришвидшення реформ, зокрема і в сфері конкуренції. Презентуючи ж досвід Антимонопольного комітету, він розповів про практичне використання опитування споживачів та співпрацю з Держпродспоживслужбою та відзначив, що одним з пріоритетних напрямків роботи АМКУ на 2022 рік визначено саме розробку та запровадження Методичних рекомендацій (методики) щодо проведення опитування споживачів.


Водночас голова АМКУ Ольга Піщанська за підсумками дискусії зазначила, що на сьогодні роль споживача і розуміння його поведінки є одним з ключових доказів в рамках правозастосування Комітету:

«Ми активно використовуємо опитування споживачів у кейсах щодо недобросовісної конкуренції. Комітет і надалі планує вивчати реальну поведінку споживача, фактори, які впливають на його вибір в рамках правозастосування. При цьому, головне при врахуванні поведінки споживачів у правозастосуванні витримати баланс між думкою споживача та оцінюванням ефектів для ринку з метою захисту конкуренції», – підкреслила голова Комітету.

Нагадаємо, 24 червня у Парижі завершується Тиждень конкуренції ОЕСР. Делегація АМКУ в ході заходу долучилася до ряду круглих столів, зокрема щодо розвитку конкуренції у сфері громадського транспорту та попередніх заходів, як превентивного інструмента. Також представники Комітету зустрілися з керівництвом ОЕСР, представниками Європейської комісії, FTC, Міністерства юстиції США та Світового Банку.



Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux