Тиждень конкуренції ОЕСР: АМКУ долучився до круглого столу щодо розвитку конкуренції у сфері громадського транспорту

Опубліковано 20 червня 2022 року о 16:30

Конкуренція на ринку громадського транспорту, визначення кращих проконкурентних моделей організації послуг з перевезення пасажирів, питання проведення конкурсів, усунення бар’єрів доступу на ринок, розвиток сервісів мобільності, альтернативні види громадського транспорту. Ці питання обговорили представники світових конкурентних відомств 20 червня під час тематичного круглого столу в рамках Тижня конкуренції Організації з питань економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), що стартував у Парижі. Антимонопольний комітет України на заході представили голова АМКУ Ольга Піщанська та державний уповноважений Комітету Сергій Шершун.

Надаючи слово українській делегації модератор конференції, голова Робочої групи з питань конкуренції та регулювання Комітету з питань конкуренції ОЕСР Альберто Хаймлер, відзначив важливість продовження роботи АМКУ навіть в таких складних умовах: 

«Особливі люди зазвичай гартуються у дуже складних обставинах. Як от Нобелівський лауреат з економіки Моріс Алле. Він у 1941 під час нацистської окупації Парижа написав книгу про економічну дисципліну… Треба намагатися продовжувати жити і працювати навіть у складних умовах. Вітаю вас з тим, що ви це робите і змогли приєднатися до нас», – відзначив Альберто Хаймлер.


Своєю чергою Сергій Шершун від імені АМКУ подякував ОЕСР за значну підтримку та висловив сподівання на подальшу співпрацю, особливо з огляду на необхідність імплементації кращих практик під час відбудови України.

Відповідаючи під час дискусії на питання модератора щодо особливостей організації перевезень в Україні, Сергій Шершун прокоментував практику продовження без конкурсу договорів з перевізниками на додатковий п’ятирічний термін. Нагадаємо, це можливо, зокрема, за умови придбання нового рухомого складу:

«З одного боку, ця норма покращує якість перевезень для пасажирів, адже дозволяє перевізникам розвивати автопарк та гарантовано відшкодовувати вкладені кошти. Та з іншого боку – створює конкурентні перешкоди для входу на ринок нових гравців. Потрібно вивчити це питання на предмет можливості удосконалення цього положення, або запровадження нових якісних критеріїв, орієнтуючись на які можна було б продовжувати договір», – зазначив Сергій Шершун.


Підсумовуючи результати дискусії голова АМКУ Ольга Піщанська зазначила, що наразі Уряд напрацьовує нову модель організації міського транспорту і тут основна ідея полягає у максимальному спрощенні доступу до ринку перевезень, з метою створення сприятливих умов для конкуренції.

«Внаслідок війни ці ринки зазнали значних змін. Громадський транспорт став в окремих випадках безальтернативним способом пересування (з огляду на дефіцит пального в Україні).  АМКУ постійно контролює ситуацію, щоб зміни на ринках не порушували вимог конкуренційного законодавства. І на нашу думку тренд до дерегуляції матиме позитивні наслідки для формування нової моделі громадського транспорту в Україні - з більш інтенсивним залученням приватного бізнесу до перевезень пасажирів, в тому числі - задля підвищення екологічних стандартів», - зазначила Ольга Піщанська.

Зазначимо, тиждень конкуренції ОЕСР стартував 20 червня у Парижі та триватиме до 24 червня. У рамках заходу в української делегації передбачені ще низка презентацій, виступів та робочих зустрічей з іноземними колегами  та представниками міжнародних організацій.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux