Єврокомісія робить радикальний крок для подолання "зеленого камуфляжу" (greenwashing)

Опубліковано 24 березня 2023 року о 17:04

Європейська Комісія 22 березня 2023 року запропонувала загальні критерії для протидії «зеленому камуфляжу» та оманливим екологічним твердженням. Відповідно до цієї пропозиції, споживачі отримають більше ясності та впевненості в тому, що коли щось продається як «екологічне», воно дійсно є екологічним, а також якіснішу інформацію для вибору екологічно чистих продуктів та послуг. Бізнес також виграє, оскільки компанії, які докладають реальних зусиль для підвищення екологічності своєї продукції, стануть більш впізнаваними та визнаними споживачами і зможуть збільшити свої продажі - замість того, щоб стикатися з недобросовісною конкуренцією. Таким чином, ця пропозиція допоможе створити рівні умови, коли йдеться про інформацію щодо екологічних характеристик продукції.

Дослідження Комісії, проведене у 2020 році, виявило, що 53,3% перевірених екологічних позначок в ЄС були нечіткими, такими, що вводять в оману, або безпідставними, а 40% - бездоказовими. Відсутність єдиних правил для компаній, які роблять «зелені» позначки, призводить до «зеленого камуфляжу», що створює нерівні умови на ринку ЄС та ставить у невигідне становище дійсно екологічні компанії.

Надійна, порівнювана та перевірена інформація для споживачів

Згідно з проектом, компанії які захочуть позиціонувати свою продукцію як «екологічну», повинні будуть дотримуватися певних норм щодо обґрунтування цих тверджень та комунікації щодо них.

Проект передбачає використання чітких тверджень, таких як, наприклад, «футболка, виготовлена з перероблених пластикових пляшок», «доставка з компенсацією викидів CO2", «упаковка, виготовлена на 30% з переробленого пластику" або «сонцезахисний крем, що не шкодить океану». Він також спрямований на зменшення кількості етикеток, а також нових державних і приватних екологічних маркувань. Він охоплює всі добровільні твердження про вплив на довкілля, аспекти чи характеристики продукту, послуги або самого торговця. Однак проект виключає твердження, які підпадають під дію існуючих правил ЄС, таких як екологічне маркування ЄС або логотип органічних продуктів харчування, оскільки чинне законодавство вже гарантує, що ці регульовані твердження є надійними.

Перед тим, як компанії повідомлятимуть споживачам будь-які з типів «зелених» тверджень, такі твердження мають пройти незалежну перевірку та бути підтвердженими науковими доказами. У рамках наукового аналізу компанії визначатимуть вплив на навколишнє середовище, який насправді має відношення до їхнього продукту, а також визначатимуть будь-які можливі компроміси, щоб отримати повну і точну картину.

Чіткі та гармонізовані правила та маркування 

Низка правил забезпечить чітке інформування про заявлені характеристики. Наприклад, твердження або маркування, які використовують сукупну оцінку загального впливу продукту на навколишнє середовище, більше не будуть дозволені, якщо це не передбачено правилами ЄС. Якщо продукти або організації порівнюються з іншими, такі порівняння повинні ґрунтуватися на еквівалентній інформації та даних.

Пропозиція також регулюватиме екологічне маркування. Наразі існує щонайменше 230 різних маркувань, і є докази, що це призводить до плутанини та недовіри споживачів. Щоб контролювати розповсюдження таких маркувань, нові державні схеми маркування не будуть дозволені, якщо вони не будуть розроблені на рівні ЄС, а будь-які нові приватні схеми повинні будуть мати більш високі екологічні вимоги, ніж існуючі, і повинні будуть отримати попереднє схвалення, щоб бути дозволеними. Існують детальні правила щодо екологічного маркування в цілому: воно також має бути надійним, прозорим, підлягати незалежній перевірці та регулярно переглядатися.

Наступні кроки

Після звичайної законодавчої процедури пропозиція щодо Директиви про зелені вимоги тепер підлягатиме затвердженню Європейським Парламентом та Радою ЄС.

Джерело.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux