• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • English
«Карлсберг Україна» VS «Оболонь». АМКУ не виявив недобросовісної конкуренції
Опубліковано 07 липня 2022 року о 19:00

Антимонопольний комітет України в ході розгляду справи проти ПрАТ «Оболонь» не виявив у діях цього підприємства недобросовісної конкуренції. Справу було розпочато за заявою ПрАТ «Карлсберг Україна», виробника пива «Львівське 1715». Заявник вважав, що його опонент під час випуску пива марки «Київське» здійснює неправомірне використання зовнішнього оформлення пляшки, через що його продукція має схожі позначення з оформленням упаковки пива «Львівське 1715».

На думку ПрАТ «Карлсберг Україна», використання цього оформлення  без його дозволу може призвести до змішування діяльності суб’єктів господарювання.

Також заявник надав заперечення щодо реєстрації Укрпатентом знаків для товарів і послуг ПрАТ «Оболонь» у вигляді загального виду кольєретки. У відповідь Укрпатент повідомив Комітет, що ці позначення підлягають реєстрації, оскільки вони не є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати та ввести в оману споживача.

У якості доказів своєї позиції заявник також подав до АМКУ висновки експертів, які проаналізували кольєретку (етикетку на горлечкові пляшки) пива «Київське» та пива «Львівське 1715», а також - результати соціологічного опитування.

ПрАТ «Оболонь» своєю чергою також надало АМКУ висновки експертів (щодо зовнішнього оформлення пляшки в цілому) та - результати опитування споживачів, що свідчили про відсутність можливості сплутування.

Комітет під час розгляду справи проаналізував надані сторонами докази та додатково дослідив повний дизайн пляшок пива «Київське» та «Львівське 1715». У підсумку було виявлено, що, не зважаючи на певну схожість кольєреток, загалом пляшки мають низку відмінностей:

  • Розміри пляшок;
  • Вага вмісту пляшки (0,45 л та 0,6 л);
  • Матеріал, колір та форма пляшки (зелене скло та коричневий пластик);
  • Відсутність етикетки на пляшці пива «Київське».

Також за результатами проведеного Комітетом опитування 314 споживачів було встановлено, що переважна більшість з них добре розрізняють згадані торгові марки пива. Зокрема, словесний елемент «Львівське 1715» визнано добре відомим знаком в Україні, як і комбіноване позначення «Оболонь» та кожен з них має високий ступінь розрізняльної здатності. 

На думку АМКУ, під час оцінки схожості оформлення продукції оцінювати слід загальний вид товару (пакування продукції в цілому), а не окремих його елементів.

У підсумку Комітет визначив, що тривале здійснення діяльності підприємствами на території України, великий масштаб реалізації продукції на ринку слабоалкогольної продукції та, зокрема, пива, призводить до асоціації споживачем продукції, що виробляється ПрАТ «Оболонь» та ПрАТ «Карлсберг Україна», лише з цими виробниками, виключаючи можливість сплутування досліджуваної продукції двох підприємств.

Оскільки наявні у справі докази не можуть свідчити про недобросовісну конкуренцію заводу «Оболонь» відносно «Карлсберг Україна», на засіданні 7 липня 2022 року АМКУ ухвалив рішення закрити провадження у справі № 127-26.4/57-21.


Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux