АМКУ рекомендує УКРЗАЛІЗНИЦІ доопрацювати договір про перевезення вантажів
Опубліковано 26 березня 2020 року о 17:19

До Комітету зі скаргами на проект нового Договору про надання послуг із організації перевезення вантажів залізничним транспортом, який АТ «Укрзалізниця» планує запровадити з 01 квітня 2020 року, почали звертатись як суб’єкти господарювання, які відправляють вантажі залізничним транспортом, так і в інтересах таких суб’єктів відповідні об’єднання та асоціації, в тому числі Американська торгівельна палати в Україні та Європейська Бізнес Асоціація.

Заявники стверджують, що зазначений Договір ставить контрагентів в гірше становище, ніж вони повинні були б мати відповідно до положень чинного законодавства.

Розглянувши ці заяви та проаналізувавши проект Договору, Комітет з’ясував, що окремі умови цього Договору можуть призвести до ущемлення інтересів замовників послуг.

Беручи до уваги той факт, що АТ «Укрзалізниця» є суб’єктом господарювання, що займає монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, споживачі змушені будуть навіть у разі незгоди з запропонованими умовами перевезення, укладати договори через відсутність альтернативи.

Такі дії не були б можливими за умов існування значної конкуренції на ринку, а отже, містять ознаки порушення у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом.

Враховуючи епідемічну ситуацію у зв'язку з поширенням територією України та країн світу гострої респіраторної хвороби COVID-19 з 12 березня 2020 року в Україні більша частина підприємств вимушена змінювати умови роботи персоналу, що знижує можливість проведення подальших обговорень з представниками галузевих бізнес-асоціацій та вантажовідправниками запропонованої АТ «Укрзалізниця» редакції нового Договору з метою доопрацювання.

Тому, з метою здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Комітет 26.03.2020 надав АТ «Укрзалізниця» обов’язкові для розгляду рекомендації:

  • Утриматись від впровадження нового Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, окремі умови якого за наявності ознак монопольного (домінуючого) становища акціонерного товариства «Українська залізниця» на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, можуть призвести до ущемлення інтересів інших суб’єктів господарювання, що було б неможливим за умов існування значної конкуренції на цьому ринку.
  • Продовжити строк дії чинного Договору про надання послуг до моменту завершення доопрацювання нової редакції Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом з урахуванням зауважень та пропозицій до окремих його умов, наданих операторами ринку вантажних перевезень.
Більше за темою