13 квітня 2023 року Антимонопольний комітет України надав
АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації, що стосуються маркетингових умов, включених до договору доступу операторам авторизованих електронних майданчиків до електронної торгової системи (ЕТС) Prozorro.Продажі.
Нагадаємо, 6 вересня 2022 року АМКУ розпочав розгляд справи за ознаками порушення ДП «Прозорро.Продажі» законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, - обумовленням підприємством можливості доступу операторів до електронної торгової системи (ЕТС) Prozorro.Продажі прийняттям операторами додаткових маркетингових умов.
Водночас ці додаткові умови за своєю природою не стосуються безпосередньо предмета угод надання ДП «Прозорро.Продажі» доступу операторам до неї. Вони стосувалися рекламування ЕТС Prozorro.Продажі, зокрема:
Тобто, ДП «Прозорро.Продажі» встановило додаткові, а саме маркетингові, умови надання операторам доступу до ЕТС Prozorro.Продажі, виконання яких покладало на них додаткові затрати, а невиконання - могло стати підставою припинення доступу операторам до ЕТС. Такі дії могли призвести до ущемлення інтересів операторів.
У процесі розгляду АМКУ цієї справи (остаточно в листопаді 2022 року) ДП «Прозорро.Продажі» виключило маркетингові умови з угод доступу до ЕТС Prozorro.Продажі.
[1]Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 09.03.2023 правонаступником ДП «Прозорро.Продажі» є АТ «ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ» https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/42068925/