Показання та властивості лікарського засобу мають бути коректно викладені у рекламному повідомленні та відповідати інформації, яка зазначена в інструкції про застосування лікарського засобу.
Про це йдеться у рекомендаційних роз’ясненнях Комітету щодо застосування положень статті 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», відповідно до якої, поширенням інформації, що вводить в оману є повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про властивості, яких лікарські засоби не мають, що може вплинути на наміри споживачів щодо їх придбання.
У рекомендаційних роз’ясненнях АМКУ висвітлено підходи Комітету щодо визначення у рекламі лікарських засобів тверджень, які потребують особливої уваги та/або підтвердження.
Комітет вважає неправомірним поширення в рекламі інформації про ті чи інші характеристики лікарського засобу, які не підтверджені належним чином, але можуть вплинути на намір споживачів придбати відповідні лікарські засоби, зокрема:
Відтак, під час створення або замовлення реклами лікарських засобів, Комітет рекомендує аналізувати її зміст на наявність перелічених у роз’ясненнях тверджень та за відсутності належного підтвердження уникати їх вживання.
Роз’яснення надано з метою подальшого адвокатування конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачуваності дій Комітету при оцінці реклами лікарських засобів, а також за результатами проведеного 12 березня 2021 круглого столу з учасниками фармацевтичного ринку.