Важлива роль ухвалення проекту постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги в галузі цивільної авіації» у процесі європейської інтеграції України та практика застосування відповідного законодавства у країнах ЄС. Ці питання обговорили під час спільної наради 24 січня представники Антимонопольного комітету України, Проекту ЄС SESAR «Підтримка Антимонопольного комітету України у впровадженні правил державної допомоги», Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Проект Постанови Кабміну «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги в галузі цивільної авіації» Комітет схвалив наприкінці квітня минулого року. Наразі він погоджений усіма зацікавленими органами, окрім Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, яке висловило до документа окремі зауваження.
«Комітет раніше надіслав Міністерству аргументовану відповідь щодо можливості врахування чи неврахування його зауважень. Метою зустрічі є обговорення шляхів прискорення погодження з ним зазначеного документа. Критерії було розроблено з врахуванням національного законодавства та європейського досвіду на виконання зобов’язань України щодо Угоди про асоціацію. Необхідно прискорити процес їх ухвалення, щоб відповідні зобов’язання було виконано, а правила державної допомоги в галузі цивільної авіації відповідали аналогічним правилам в ЄС», – зазначила під час зустрічі директорка Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги АМКУ Оксана Чабанюк. Її позицію підтримала і керівник експертної групи з питань співробітництва у сфері митної, фінансової політики, оподаткування та підприємництва Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Марина Неліна.
«Президент озвучив мету – розпочати переговори з ЄС вже цього року. А для того, щоб розпочати переговори – треба продемонструвати незворотність нашого рішення щодо приєднання до Європейського Союзу», – зазначила представниця урядового офісу.
Керівник Проекту SESAR Штефан Сабау підкреслив особливу важливість критеріїв держдопомоги в галузі цивільної авіації, адже в Україні вона зазнала значних збитків внаслідок бойових дій.
«Державна допомога у галузі цивільної авіації є особливо важливим питанням. Ми бачимо, що чимало об’єктів авіаційної інфраструктури було пошкоджено та зруйновано під час війни. Щодо застосування критеріїв держдопомоги на практиці, то ми маємо дивитися на них з точки зору ефективності використання державних ресурсів. Ми маємо бути впевненими, що ці критерії є правилами, дотримуючись яких кожна копійка буде витрачатись максимально ефективно, а зекономлені кошти будуть спрямовані на покриття інших витрат», – зауважив Штефан Сабау.
Своєю чергою начальник Управління авіаційної інфраструктури та перевезень Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України Дмитро Кушпіль висловив готовність до якнайшвидшого розв'язання питань, що стосуються погодження проекту Критеріїв. Наразі консультації щодо остаточної редакції проекту документа продовжуються.
Зазначеним проектом Постанови передбачено оцінку допустимості державної допомоги, яка надається суб’єктам господарювання з метою:
АМКУ співпрацює в рамках розробки критеріїв оцінки державної допомоги у різних галузях з проектом SESAR. Ухвалення відповідних правил є частиною приведення українського законодавства у сфері державної допомоги у відповідність до стандартів ЄС.
Нагадаємо, днями Уряд ухвалив постанову «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини».