З
результатами роботи АМКУ, як Органу оскарження, за травень ознайомили на
прес-брифінгу Голова Комітету Юрій Терентьєв, заступник Голови –
державний уповноважений Комітету Андрій Вовк та заступник директора
Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель – начальник
відділу розгляду скарг Євген Костенко.
Тенденція до
збільшення кількості скарг, які надходять до Органу оскарження, лишається, про
що свідчить статистика. Зокрема, якщо в травні минулого року надійшла 531
скарга, то в травні цього року їх кількість зросла до 693 скарг.
Відповідно
збільшилась і кількість розглянутих скарг по суті. У травні 2017 року Колегія
розглянула 386 скарг, за аналогічний період цього року було розглянуто 450
скарг.
За травень
Колегією були прийняті рішення про задоволення повністю або частково за 273
скаргами, а от рішення стосовно відмови у задоволенні – за 130 скаргами.
За 21 скаргою
Колегія виявила порушення, які було неможливо усунути, тому таких Замовників
було зобов’язано відмінити процедури закупівель.
Водночас сума
коштів, сплачених за подання скарг до Органу оскарження, які надійшли до
державного бюджету, сягнула 3 млн. 421 тис. гривень.
Окрім того,
на брифінгу підкреслили, що за травень Органом оскарження зобов’язано
Замовників усунути порушень у процедурах закупівель, очікувана вартість яких
перевищує 2,6 млрд грн., а саме, зобов'язано
Замовників внести зміни до тендерної документації (600 млн
грн); зобов’язано скасувати рішень про відхилення
скаржників та про визначення переможців (1,5 млрд грн); виявлено порушення в діях Замовників, які вже
неможливо усунути (550 млн грн)
– таких Замовників було зобов’язано відмінити процедури закупівель.
Також на
брифінгу було наведено актуальні (відповідно до отриманої у травні інформації)
приклади порушень, з боку Замовників, та помилки, з боку учасників, під час
проведення закупівель. З більш детальною інформацією можна ознайомиться тут.