Надання обов’язкових для розгляду рекомендацій Мінінфраструктури
Опубліковано 12 грудня 2019 року о 19:05

Продовжуючи тему щодо затвердження Міністерством інфраструктури України наказу від 04.06.2019 № 415 «Про встановлення Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден у повітряному просторі України», який ставить аеропорт «Бориспіль» у привілейоване становище порівняно з іншими аеропортами, зазначаємо,

що  12 грудня 2019 року в ході розгляду справи про антиконкурентні дії Мінінфраструктури, Комітет надав обов’язкові для розгляду рекомендації.

Хочемо нагадати, що наказ Мінінфраструктури встановлює одиничну ставку плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування на підході та в районі аеродрому у розмірі 210,0 євро для міжнародного аеропорту «Бориспіль» та у розмірі 411,0 євро для всіх інших аеропортів країни.

Наслідками встановлення таких ставок можуть бути:

  • збільшення вартості перельотів на внутрішніх та міжнародних рейсах для тих аеропортів країни для яких встановлена ставка у двічі більша чим для аеропорту Бориспіль;
  • авіакомпанії не будуть зацікавлені у здійсненні авіаперевезень в інші міжнародні аеропорти України, крім МА «Бориспіль». Зокрема, це стосується аеропорту «Київ» (Жуляни), який знаходиться в межах одного з аеропортом «Бориспіль» Київського авіаційного вузла;
  • зменшення кількості авіарейсів в інші аеропорти України крім аеропорту Бориспіль, у якого навпаки відбудеться збільшення авіарейсів.

Враховуючи наведене, дії Мінінфраструктури, що полягають у виданні наказу, яким встановлено для одного аеропорту вдвічі меншу ставку чим для всіх інших аеропортів країни, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які полягають у наданні окремим суб’єктам господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до обмеження конкуренції.

Отже, ретельно проаналізувавши ситуацію, що склалась на ринку авіаційних перевезень, Комітет зобов’язав Мінінфраструктури внести зміни до наказу від 04.06.2019 № 415, усунувши дискримінаційні умови щодо надання окремим суб’єктам господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів.

Більше за темою