Міністерство інфраструктури врахувало надані йому Антимонопольним комітетом України рекомендації щодо запобігання порушенню законодавства про захист економічної конкуренції у авіаційній сфері та створенню умов, що його спричиняють. До цього порушення призвів наказ Міністерства інфраструктури України від 04.06.2019 № 415 «Про встановлення Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден у повітряному просторі України».
Раніше державний збір (ставка) за обслуговування повітряного судна Украерорухом були однакові для всіх авіакомпаній незалежно від того, де знаходиться аеропорт - в Києві, Борисполі, Львові чи в Одесі. Однак Міністерство змінами до наказу встановило різні одиничні ставки плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування на підході та в районі аеродрому для міжнародного аеропорту «Бориспіль» та для решти аеропортів країни.
На стадії розробки проекту наказу Комітет застерігав Мінінфраструктури, що встановлення таких ставок має ознаки надання одному аеропорту пільг або переваг, що призводять до порушення конкуренції. Також до Комітету звернулась з аналогічною скаргою Асоціація «Аеропорти України».
12 грудня 2019 року АМКУ надав Міністерству інфраструктури рекомендації для усунення створених ним дискримінаційних умов.
А саме рекомендувалося внести зміни до наказу від 04.06.2019 № 415, усунувши дискримінаційні умови щодо надання окремим суб’єктам господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів.
Завдяки співпраці Комітету, Мінінфраструктури та ДП «Украерорух», було розроблено та введено в дію новий наказ від 17.05.2021 № 258 «Про внесення змін до Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден у повітряному просторі України». Під час розробки документу враховувався міжнародний досвід щодо розподілення аеропортів за групами із виділенням «авіавузлів» (застосовується у Франції, Італії, Хорватії).
Аеропорти «Бориспіль» та «Жуляни» обслуговують 65 % польотів (це більше половини всіх польотів по України) та знаходяться в межах спільної 100-кілометрової зони обслуговування, вони є конкурентами в межах Києва та Київської області. Відтак новим наказом Міністерство встановило такі ставки за аеронавігаційне обслуговування на підході та в районі аеродрому:
На засіданні Комітету 7 жовтня 2021 року було ухвалено рішення, що Мінінфраструктури усунуло порушення конкуренції та виконало рекомендації Антимонопольного комітету, про що також зазначив присутній на засіданні Комітету представник Асоціації «Аеропорти України». З огляду на це Комітет закрив провадження у цій справі.
Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими
Facebook / Telegram / Instagram / Twitter