Малодіяльні станції: АМКУ захистив права вантажовідправників у Верховному Суді

Опубліковано 13 жовтня 2021 року о 14:16

12 жовтня 2021 року Верховний Суд залишив без задоволення касаційну скаргу АТ «Укрзалізниця» про визнання недійсним рішення Комітету щодо малодіяльних вантажних станцій. Рішення двох попередніх судових інстанцій залишено без змін.

Нагадаємо у серпні 2020 року Комітет визнав дії АТ «Укрзалізниця», що полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні окремої послуги з їх обслуговування, зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України.

Комітет встановив, що у 2019 році Укрзалізниця одноосібно та в безальтернативному порядку запровадила Порядок проведення рейтинг-аналізу, згідно з яким майже третину  вантажних станцій (відкритих для вантажних операцій) визнала малодіяльними, а ті, хто хотів користуватись цими станціями, повинен був підписати додаткову угоду і сплачувати встановлену Укрзалізницею плату за можливість приймання/відправлення вантажів з таких станцій.

Такі дії Товариства призвели до ущемлення інтересів вантажовідправників та вантажоотримувачів. Адже обмеження роботи малодіяльних залізничних станцій для виконання вантажних операцій та/або їх закриття, збільшення вартості відправки вантажів призводить до збільшення витрат суб’єктів господарювання та подорожчання їхньої продукції. До того ж існує продукція, що доставляється лише залізничним транспортом або реалізація якої є економічно і технологічно вигідною виключно за умови відвантаження залізницею.

За умов наявності конкуренції на ринку, суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди до договору та обрати іншого надавача послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом.

Зважаючи на ці обставини Комітет наклав на АТ «Укрзалізниця» штраф у розмірі 18 282 400 грн та зобов’язав припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

У відповідь на рішення Комітету АТ «Укрзалізниця» припинило стягувати плату за послугу подачі й забирання вагонів з/на малодіяльні вантажні станції, скасувало Порядок проведення рейтинг-аналізу та сплатило штраф. Одночасно компанія намагалася скасувати дане рішення Комітету в судовому порядку.

Однак, суди всіх інстанцій, у тому числі і Верховний суд, підтримали позицію Комітету.

Таким чином Комітет відновив рівні умови конкуренції на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, захистив права вантажовідправників та вантажоотримувачів і припинив зловживання АТ «Укрзалізниця» монопольним становищем.


Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими

Facebook / Telegram / Instagram / Twitter 




Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux