12 жовтня 2021 року Верховний Суд залишив без задоволення касаційну скаргу АТ «Укрзалізниця» про визнання недійсним рішення Комітету щодо малодіяльних вантажних станцій. Рішення двох попередніх судових інстанцій залишено без змін.
Нагадаємо у серпні 2020 року Комітет визнав дії АТ «Укрзалізниця», що полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні окремої послуги з їх обслуговування, зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України.
Комітет встановив, що у 2019 році Укрзалізниця одноосібно та в безальтернативному порядку запровадила Порядок проведення рейтинг-аналізу, згідно з яким майже третину вантажних станцій (відкритих для вантажних операцій) визнала малодіяльними, а ті, хто хотів користуватись цими станціями, повинен був підписати додаткову угоду і сплачувати встановлену Укрзалізницею плату за можливість приймання/відправлення вантажів з таких станцій.
Такі дії Товариства призвели до ущемлення інтересів вантажовідправників та вантажоотримувачів. Адже обмеження роботи малодіяльних залізничних станцій для виконання вантажних операцій та/або їх закриття, збільшення вартості відправки вантажів призводить до збільшення витрат суб’єктів господарювання та подорожчання їхньої продукції. До того ж існує продукція, що доставляється лише залізничним транспортом або реалізація якої є економічно і технологічно вигідною виключно за умови відвантаження залізницею.
За умов наявності конкуренції на ринку, суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди до договору та обрати іншого надавача послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом.
Зважаючи на ці обставини Комітет наклав на АТ «Укрзалізниця» штраф у розмірі 18 282 400 грн та зобов’язав припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
У відповідь на рішення Комітету АТ «Укрзалізниця» припинило стягувати плату за послугу подачі й забирання вагонів з/на малодіяльні вантажні станції, скасувало Порядок проведення рейтинг-аналізу та сплатило штраф. Одночасно компанія намагалася скасувати дане рішення Комітету в судовому порядку.
Однак, суди всіх інстанцій, у тому числі і Верховний суд, підтримали позицію Комітету.
Таким чином Комітет відновив рівні умови конкуренції на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, захистив права вантажовідправників та вантажоотримувачів і припинив зловживання АТ «Укрзалізниця» монопольним становищем.
Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими
Facebook / Telegram / Instagram / Twitter