Комітет зобов’язав Мінінфраструктури забезпечити рівні можливості доступу на ринок лоцманських послуг

Опубліковано 17 вересня 2021 року о 15:03

Антимонопольний комітет України проводить послідовну політику щодо розвитку конкуренції та створення рівних умов для усіх учасників ринку.

На сьогодні більшість послуг у морській сфері, в тому числі пов’язаних із забезпеченням безпеки мореплавства у портах, надаються на конкурентних засадах суб’єктами різних форм власності. Однак до цього часу існують окремі адміністративні бар’єри для суб’єктів недержавної форми власності.

Зі скаргою до Комітету звернулось ТОВ «ПІ ЕНД ОУ МЕРІТАЙМ ЮКРЕЙН». Товариство не може розпочати діяльність на ринках лоцманських послуг у морських портах України, оскільки згідно з наказами Міністерства лоцманські послуги може надавати виключно ДП «Дельта-лоцман», яке входить до складу ДП «Адміністрація морських портів України»).

Відтак у серпні 2020 року АМКУ надав Міністерству рекомендації привести власні нормативно-правові акти у відповідність до вимог Кодексу торговельного мореплавства України та Закону України «Про морські порти України» в частині недопущення дискримінації суб’єктів господарювання за формою власності. Однак, Мінінфраструктури ці рекомендації не виконало, зазначивши, що демонополізація ринку надання послуг із лоцманського проведення не є доцільною.

Комітет розуміє важливість забезпечення безпеки мореплавства та необхідність регулювання надання послуг у цій сфері державою. Утім органи влади мають механізми, що можуть бути запорукою успішного розвитку ринку. До прикладу, це може бути встановлення певних вимог до морських лоцманів як-от: обов’язкове страхування приватних лоцманських компаній у міжнародних страхових провайдерів, сертифікація лоцманів, впровадження систем моніторингу ризиків (FRMS), визначення стандартів надання лоцманських послуг згідно з правилами IMO тощо.

За результатами розгляду справи про порушення Міністерством інфраструктури законодавства про захист економічної конкуренції 16 вересня АМКУ прийняв рішення, яким:

  1. Визнав бездіяльність Міністерства інфраструктури України, яка полягає у неприведенні власних нормативно-правових актів до вимог до вимог Кодексу торговельного мореплавства України та Закону України «Про морські порти України» в частині дискримінації суб’єктів господарювання за формою власності порушенням, передбаченим частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», яке призвело до недопущення конкуренції.
  2. Зобов’язав Міністерство протягом шести місяців привести власні нормативно-правові акти, які стосуються питань надання послуг з лоцманського проведення суден, до вимог Кодексу торговельного мореплавства України та Закону України «Про морські порти України» в частині недопущення дискримінації суб’єктів господарювання за формою власності на етапах:
  • проведення теоретичного навчання, тренажерної підготовки та практичного стажування кандидатів на посаду морського лоцмана;
  • кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду морського лоцмана;
  • входу на ринок лоцманських послуг;
  • здійснення діяльності на ринку лоцманських послуг.

Виконання цього рішення Комітету створить сприятливі умови для розвитку конкуренції у морській галузі та, зокрема, на ринку лоцманських послуг.


Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими

Facebook / Telegram / Instagram / Twitter 


Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux