Сьогодні в Комітеті відбулися зустрічі із керівниками мереж АЗС. Учасники ринку дали ґрунтовні пояснення щодо поточної ситуації із ціноутворенням і більшість з них погодилися із висновками АМКУ про наявність потенціалу до подальшого зниження цін.
Зустріч стала наступним заходом у «кампанії» АМКУ, яка має на меті зробити ціноутворення на ринку нафтопродуктів максимально конкурентним.
Детальніше про цю кампанію. Впродовж трьох місяців Антимонопольний комітет цілеспрямовано збирає й аналізує інформацію про ринок нафтопродуктів в Україні. Приводом до поглибленого дослідження став висновок про невідповідність цін на стелах автозаправок чинникам, які на них впливають: цін на нафту, опт, курс валют тощо.
Протягом грудня 2019 – березня 2020 ці чинники зазнали істотних змін: поступове здешевлення опту, обвал цін на нафту, укріплення гривні взимку і пов’язані із пандемією коронавірусу ослаблення нацвалюти й скорочення попиту в березні.
Комітетом було опрацьовано величезний масив інформації – як по українському ринку нафтопродуктів загалом, так і по окремим його гравцям. Було враховано й вплив глобальної та європейської кон’юнктури.
Є результат - від 5 грудня, коли АМКУ видав перші в цій «кампанії» рекомендації, ціни на бензини та дизпаливо на АЗС знизилися в середньому на 13%.
Але сьогоднішня зустріч із керівниками мереж АЗС підтвердили розрахунки Комітету – умови для подальшого зниження цін на бензини та дизпаливо справді є. І Антимонопольний комітет вітає мережі, які поділяють таку позицію.
Що далі? АМКУ очікує, що результати його заходів, і зустрічей зокрема, відобразяться на цінниках заправок. Водночас, весь наявний у Комітету інструментарій правозастосування й надалі буде напоготові для забезпечення конкуренції на цьому вкрай важливому для суспільства й держави ринку.