АМКУ затвердив звіт про недобросовісні практики у сфері реклами лікарських засобів
Опубліковано 06 січня 2021 року о 15:36

2020 рік запам’ятається усім нам передусім пандемією коронавірусу COVID-19 та пов’язаними з нею заходами. Однак багато виробників різних медичних та гігієнічних засобів використали цей період як можливість отримати додаткові доходи, граючи на панічних настроях та недостатній обізнаності українців. Реклама таких засобів обіцяла далеко не завжди підтверджену швидку дію та ефективність, що могло ввести в оману покупців, вплинути на вибір та надати виробникам конкурентні переваги.

Антимонопольний комітет був серед перших, хто звернув увагу на ситуацію, яка склалася на цьому ринку та у березні почав масштабне дослідження реклами лікарських препаратів та антисептичних засобів. У результаті Комітетом затверджено «Звіт за результатами дослідження з виявлення та припинення недобросовісних практик в сфері реклами лікарських засобів, біологічно активних добавок, лікувальних процедур, антисептичних та дезінфекційних засобів». 

Короткий зміст Звіту викладено у презентації

За результатами аналізу АМКУ дійшов висновку, що багато виробників прикрашали властивості продукту. Серед найчастіших порушень можна відзначити поширення неповної або неточної інформації, які може вводити споживачів в оману, щодо:

  • виняткової якості лікарського засобу та його ціни;
  • швидкості ефекту лікарського засобу (починає діяти миттєво чи за кілька хвилин, лікує за 1 застосування);
  • лідерства лікарського засобу (наприклад, №1 у світі).

Зважаючи на вагоме значення антисептичних засобів, особлива увага зверталася на дотримання виробниками чіткості у викладенні інформації, утриманні від оманливих відомостей.

Зокрема, прикладами розповсюдження щодо антисептичних засобів не підтвердженої належним чином інформації, що може вводити споживачів у оману, є:

  • маркування на кшалт «coronaseptic»;
  • попередження вторинного інфікування;
  • пролонгована, тривала антимікробна дія;
  • дія на штами бактерій, стійких до антибіотиків;
  • знищення до 99 %, до 100 % бактерій або вірусів;
  • 100 % антимікробна активність;
  • називання дезінфекційними засобів без дотримання відповідного Порядку державної реєстрації;
  • маркування щодо органічної, біоорганічної продукції без дотримання вимог закону «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції».

Водночас, підсумовуючи результати проведеної роботи, Комітет наголошує на необхідності викладення виробниками та розповсюджувачами правдивої, точної та повної інформації, й утримуватися від використання необґрунтованих належним чином тверджень. Натомість АМКУ й надалі пильно слідкуватиме за цією сферою з метою забезпечення чесної конкуренції та уникнення ситуації, коли виробники можуть вводити в оману громадян.

Як повідомлялося раніше, у рамках дослідження з виявлення та припинення недобросовісних практик в сфері реклами лікарських засобів, біологічно активних добавок, лікувальних процедур, антисептичних та дезінфекційних засобів,  АМКУ прийняв низку рішень та рекомендацій:


Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux