АМКУ застерігає фармацевтичні компанії не вводити в оману споживачів у рекламі ліків
Опубліковано 13 листопада 2020 року о 16:06

Антимонопольний комітет України проводить дослідження у сфері реклами лікарських засобів, біологічно активних добавок та лікувальних процедур з метою виявлення та припинення недобросовісних практик.

На жаль, можемо констатувати, що не завжди виробники та реалізатори фармацевтичної продукції та послуг дотримуються принципів добросовісної конкуренції. 12 листопада 2020 року Комітетом надано обов’язкові для розгляду рекомендації шістьом фармацевтичним компаніям припинити дії з поширення у рекламі лікарських засобів неповної або неточної інформації, яка може ввести споживачів в оману.

Зокрема, АМКУ застерігає учасників ринку від поширення неповної та неточної інформації щодо:


  • якості лікарського засобу та його ціни

Наприклад, від вживання у рекламі виразів на кшталт «висока якість, помірна ціна », «звільни голову за доступною ціною» тощо. Наголошуємо, що кожен лікарський засіб, що пройшов процедуру державної реєстрації, апріорі є якісним. А опис «помірна, доступна ціна» може бути додатковим стимулом для привернення уваги споживачів та вводити їх в оману, оскільки така характеристика хоч і може бути правдивою, проте може вводити споживачів в оману та надавати неправомірні переваги виробникам таких ліків перед їх конкурентами.


  • лідерства лікарського засобу

Наприклад, неприпустимо використовувати такі гасла як «№ 1 у світі в категорії препаратів…», «бренд №1 у світі серед препаратів…» тощо без належного підтвердження. Здебільшого вказані твердження суб’єктів господарювання базуються на даних минулих років, хоча поширюються у 2020 році. Окрім того, вони спираються на результати досліджень, проведених не у всіх країнах світу, а у значно меншій їх кількості.


  • швидкого ефекту лікарського засобу

Так, часто ми чуємо у рекламі, що той чи інший препарат «долає швидко біль та спазм», «сприяє полегшенню болю з першого застосування», «усуває біль з першого застосування», «допомагає враз», «капсула потрійної дії … активізується за декілька секунд», «допомагає швидко очистити та відновити печінку», «швидко знищує всі типи грибка на нігтях або шкірі». Водночас в інструкціях для медичного застосування засобів найчастіше взагалі відсутня інформація про часові проміжки їх дії або ж зазначається про більш тривале лікування. Отже, така реклама також може вводити в оману споживачів.

Про результати розгляду рекомендацій фармацевтичні компанії зобов’язані повідомити Антимонопольний комітет України.

З текстом рекомендацій Ви зможете ознайомитися на сайті АМКУ через 10 днів з моменту їх прийняття. 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux