АМКУ надав рекомендації Мінекономрозвитку щодо закупівель електроенергії
Опубліковано 06 березня 2020 року о 15:19

Ринок електроенергії згадується чи не найпершим, коли підіймається питання монополій в Україні. Зазвичай мова йде про генерацію, постачання, імпорт (або його відсутність). Однак є й інша сторона медалі – споживачі електроенергії. І досить часто вони, свідомо чи несвідомо, підтримують ситуацію, яка склалася на цьому ринку. Мова про організації та установи, які купують електроенергію за бюджетні (тобто, наші з вами) кошти через систему публічних закупівель.

І замовляючи товар, у цьорму випадку електроенергію, на майданчику Прозорро, виписують до постачальників такі вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку. Приклад таких вимог:

  1. Продавець електроенергії має бути постачальником універсальної послуги (визначеним законом електропостачальником, як правило, найкрупнішим гравцем на відповідній території). Однак купівля електроенергії саме у цих організацій є не обов’язком, а лише правом споживача. Тобто, така вимога «викидає за борт» десятки й сотні організацій, які можуть запропонувати інші умови, ніж «ПУП», зокрема, і нижчі ціни.
  2. Надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного». Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
  3. Надати інформацію та документи від операторів систем розподілу про кількість споживачів, яких постачальник обслуговує на відповідній території. Проте, якщо учасник торгів звернеться з таким запитом, оператору системи розподілу необхідний час для його опрацювання. При цьомуорганізатори систем розподілу, будучи пов’язані відносинами контролю із постачальниками універсальних послуг, тобто, потенційними конкурентами незалежного постачальника, можуть створювати бар’єри  під час надання такої довідки.

Антимонопольний комітет України як орган оскарження публічних закупівель щодня розглядає питання дискримінації учасників торгів. Вже цього року надійшло 115 скарг на публічні закупівлі електричної енергії. Усунення системних помилок, яких припускаються організатори таких закупівель, не лише спростить процес електропостачання, але й заощадить величезну кількість робочого часу та паперу всіх задіяних у процесі. І, головне, допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.

Тому Комітет ухвалив обов’язкові до розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії зокрема, але не виключно, шляхом розробки методичних рекомендацій/методологічних роз’яснень та/або внесення змін до Примірної тендерної документації

 

Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux