Антимонопольний Комітет України встановив, що з початку 2015 року державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» необґрунтовано відмовляло в укладанні генеральних угод суб’єктам господарювання, що мали намір надавати послуги з наземного обслуговування на території аеропорту (хендлінгові послуги).
ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» є суб’єктом природної монополії на ринку спеціалізованих послуг аеропорту, що працює на ринку послуг с наземного обслуговування та на власний розсуд вирішує питання щодо допуску чи недопуску на цей ринок конкурентів.
За нормами Повітряного кодексу аеропорт дійсно не має обов’язку, а лише право передавати на договірних умовах надання цих послуг іншим юридичним чи фізичним особам. Адже частина перша статті 78 Повітряного кодексу України, встановлює, що експлуатанти аеропорту, виходячи з організаційно-технічних можливостей, зобов’язані створити суб’єктам авіаційної діяльності, що працюють в аеропорту, рівні умови.
Також під час проведеного Комітетом опитування авіакомпаній, які здійснюють польоти з/до України, останні зазначили, що наявність конкуренції на ринку хендлінгових послуг завжди позитивно впливає не лише на їх вартість, а й на якість.
З метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, АМКУ надав аеропорту «Львів» такі обов’язкові для розгляду рекомендації: