У відповідь на звинувачення, оприлюднені представниками «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» під час пресконференції в інформаційній агенції УНІАН 3 серпня 2021 року, повідомляємо наступне.
Представники АМКУ не були запрошені на цю пресконференцію та не мали можливості озвучити позицію Комітету щодо зазначених питань. Також у Комітеті відсутні будь-які офіційні звернення товариства щодо озвучених під час заходу питань.
Водночас повідомляємо, що на адресу Комітету, як органу оскарження, 19.07.2021 надійшла скарга ТОВ «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» № UA-2021-04-06-001364-c.b7 щодо відхилення його тендерної пропозиції Департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації під час проведення процедури закупівлі автобусів.
Причиною відхилення пропозиції став той факт, що наданий сертифікат типу не підтверджував технічні вимоги, передбачені тендерною документацією. А саме: для забезпечення безпеки та контролю посадки і висадки школярів передні пасажирські двері повинні бути з пневмоприводом, а задні аварійні двері одностворчаті з механічним приводом відкривання.
Під час розгляду скарги на це рішення Комітет встановив, що дійсно наданий товариством сертифікат не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. Тож відхилення замовником цієї пропозиції було визнано правомірним.
Слід зазначити, що разом зі скаргою до АМКУ ТОВ «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» додало необхідний сертифікат відповідності. При цьому причина, з якої цей документ не було завантажено до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, залишилася невідомою.
Нагадаємо, що відповідно до норм чинного законодавства, зазначений документ, що був завантажений після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не міг братись до уваги органом оскарження. Відтак орган оскарження відмовив «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» у задоволенні скарги.
Одночасно Комітет повідомляє, що ТОВ «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» не подавав скаргу на вимоги тендерної документації у згаданій закупівлі. Також представники товариства, які були присутні на засіданні Колегії під час розгляду оскарження результатів тендеру, зауважень щодо визначення технічних характеристик автобусів чи невідповідності пропозиції не озвучували.
Наголошуємо, що вимоги тендерної документації встановлюють безпосередньо замовники, а не Комітет, а учасники мають право їх оскаржувати у встановлений Законом строк.
Водночас на адресу Комітету, як органу оскарження, надходять скарги і від суб'єктів господарювання на встановлення замовниками дискримінаційних умов у тендерній документації, зокрема, і в частині недотримання замовниками під час формування технічних вимог до предмета закупівлі (шкільних автобусів), а саме - ДСТУ 7013:2009. Тож дана ситуація не є рідкістю у практиці АМКУ. Наводимо приклади скарг, за якими Комітет приймав аналогічні рішення:
Комітетом розглядалось доручення Кабінету Міністрів України щодо зазначеного питання та проводилося дослідження ринку шкільних автобусів, за результатами якого було надано рекомендації щодо необхідності дотримання національних стандартів під час їх закупівель. А саме - дотримання замовниками під час формування тендерної документації вимог стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги», який передбачає, зокрема, технічні вимоги та вимоги безпеки.
Відтак Комітет, як орган оскарження, є неупередженим та враховує результати вищезгаданих досліджень під час розгляду відповідних скарг і винесення рішень.
На підтвердження надаємо інформацію щодо кількості задоволених скарг даного товариства на дискримінаційні вимоги в частині визначення технічних характеристик автобусів.
Так, упродовж 2021 року (лютий – липень) на адресу Комітету надійшло 29 скарг від ТОВ «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО», 18 з яких було задоволено та зобов’язано замовників внести зміни до тендерної документації, зокрема, в частині технічних характеристик автобусів, що не відповідали вимогам стандарту ДСТУ 7013:2009. Також 2 скарги перебувають на розгляді.
Комітет заперечує звинувачення представників ТОВ «Торговий дім «ЕТАЛОН АВТО» та вважає їх спробою тиску на орган державної влади.
Закликаємо усіх учасників торгів завжди ґрунтовно ставитись до підготовки документів для участі у публічних закупівлях.
АМКУ завжди відкритий для співпраці з бізнесом, однак протидіятиме спробам впливати на його рішення!