Проблемні питання надання послуг на ринках перевезення залізничним транспортом та надання в користування зерновозів обговорили на робочій зустрічі з представниками Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» та АТ «Українська залізниця».
З початком широкомасштабного вторгнення росії і блокування нею портів України чи не єдиним шляхом транспортування зерна на експорт залишився напрямок через сухопутні переходи до країн ЄС. На західні прикордонні переходи були перенаправлені вагони, в тому числі зерновози, які знаходилися на мережі в завантаженому стані.
Питання, які підіймалися Асоціацію, стосувалися, зокрема здорожчання зернової логістики протягом 2022 – 2023 років, а також дефіциту вагонів-зерновозів власності АТ «Українська залізниця» під час сезонного підвищення попиту на них та відсутності можливості вантажовласникам заздалегідь запланувати перевезення вантажів у вагонах-зерновозах АТ «Українська залізниця», які пропонуються на аукціонах в системі «Прозоро. Продажі» в період високого попиту.
Своєю чергою Укрзалізниця обґрунтовувала свою позицію стосовно організації перевезень.
Заступник голови Антимонопольного комітету України, державний уповноважений Денис Клюшников зазначив, що для Комітету є вкрай важливим допомогти сторонам досягти порозуміння, адже і питання перевезень, і питання підтримки вітчизняного агробізнесу є для країни стратегічними – особливо в умовах, коли росія веде проти нас агресивну загарбницьку війну. Тому АМКУ докладно вивчить висловлені під час зустрічі аргументи, і у разі потреби – застосує заходи, передбачені чинним законодавством про захист економічної конкуренції.