Недобросовісна конкуренція: “грузинські” вина, склад соків та нектарів, мобільний інтернет “4.5G”

Опубліковано 24 грудня 2019 року о 16:24

Антимонопольний комітет вимагає припинити введення в оману споживачів шляхом поширення недостовірної інформації щодо походження та властивостей товарів та послуг – вин, соків та стандарту мобільного інтернет-зв’язку.

ВИНА

Вина з сонячної Грузії вже давно є популярними в Україні, складаючи гідну конкуренцію іншим іноземним та національним виробникам напоїв з винограду. Настільки популярними, що деякі українські винороби почали позначати свою продукцію в спосіб, який вказує на походження вина нібито з Грузії.

Саме так вчинили АТ «Коблево» з Миколаївщини, СП «АКВАВІНТЕКС» та ПРаТ «Одесавинпром» з Одещини.

Компанії оформлюють пляшки етикетками із елементами грузинського прапора, написами літерами грузинського алфавіту, зображенням карти Республіки Грузія, чоловіка у грузинському національному костюмі тощо. Назви напоїв також недвозначно пов’язують їх з Кавказом. Насамкінець, саме ці елементи оформлення є домінуючими, в той час як інформація про українського виробника напою – маленькими літерами.

Рекомендації Комітету виноробам:

Вжити заходів щодо недопущення поширення на етикетках та контретикетках вина позначень, які можуть свідчити та бути сприйнятими як інформація про походження цього напою. Про результати розгляду повідомити АМКУ в 10-деннний термін.

СОКИ

Високий рівень конкуренції на ринку соків підштовхує виробників до постійної та жорсткої боротьби за споживача. На жаль, інколи маркетингові ходи компаній межують із порушенням законодавства. В даному випадку мова йде про склад соків, а точніше – про невідповідність заявленому на етикетці та справді наявному в самому напої.

Наводимо перелік виробників та соків/нектарів, щодо яких АМКУ рекомендує внести зміни в назві та/або зображенні на упаковці товару:

ІП «Кока-кола беверіджиз Україна лімітед» (напої “Rich”):

  • гранатовий нектар освітлений
  • нектар з банана та полуниці з м’якоттю
  • вишневий нектар освітлений
  • екзотик нектар (в об’ємі 0,5 та 1 л.)
  • нектар мультифруктовий “Rich KIDS”

ТОВ «ГАЛІЦІЯ-ТРЕЙД» (напої марки «Світанок»):

  • яблучно-полуничний нектар
  • мультифруктовий нектар
  • яблучно-вишневий нектар
  • сік з м’якоттю в суміші фруктів «смузі яблуко-вишня-банан-полуниця» (під позначенням «Galicia»)

ТОВ «ЕКО-СФЕРА»

  • соки з м’якоттю «Соки України»
  • персиковий та абрикосовий соки з м’якоттю «Екосфера»
  • персиковий сік з м’якоттю «Ранок»

ТОВ «Сандора»

  • виноградний сік із білого винограду відновленого освітленого пастеризованого «Sandora»
  • виноградний нектар із червоного винограду освітленого пастеризованого «Sandora»
  • вишневий нектар освітлений пастеризований «Sandora»
  • гранатовий нектар освітлений пастеризований «Sandora»
  • грейпфрутовий нектар освітлений пастеризований «Sandora»
  • манго нектар освітлений пастеризований «Sandora»
  • яблучно-вишневий нектар освітлений пастеризований «Садочок»
  • яблучно-гранатовий нектар освітлений пастеризований «Садочок»
  • яблучно-полуничний сік з м’якоттю «Садочок»

ТОВ «ПЕРЛИНА ЗАПОРІЖЖЯ» рекомендовано внести зміни щодо виду продуктів, а саме інформації на упаковках

  • соки абрикосовий, вишневий та сливовий з м’якоттю і цукром стерилізовані «ТОМА»

Рекомендації АМКУ виробникам соків:

Припинити дії, що містять ознаки порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом приведення інформації на упаковках, у назвах, зображеннях, позначеннях тощо у відповідність із складом продукту. Іншими словами – обов’язково вказувати всі плоди, які містяться в соках та нектарах.

Стандарт зв’язку “4.5G

Інтернет супроводжує нас всюди. Бути на зв’язку через месенджери та соцмережі, слідкувати за подіями в реальному часі, самому описувати навколишній світ та ділитися фотографіями й відео стали необхідністю для більшості сучасних активних громадян, в першу чергу молоді. Тому й оператори зв’язку ведуть невпинну боротьбу як за утримання абонентів так і за приріст кількості користувачів. Одним з ключових «козирів» у цій боротьбі є якість мобільного інтернету. Оскільки стандарт у основних операторів один і той же – “4G”, то з’являються спроби «домалювати» якість. В нашому випадку – через придуманий “4.5G”, який застосував у своїх рекламних матеріалах оператор  «лайфселл».

Рекомендації Антимонопольного комітету, надані ТОВ «лайфселл»:

Припинити поширення у рекламі відомостей щодо надання послуг мобільного Інтернету четвертого покоління у стандарті 4.5G. Інформування споживачів щодо послуг мобільного Інтернету четвертого покоління здійснювати у спосіб, що не вводитиме в оману споживачів. Про результати розгляду АМКУ у тридцятитиденний термін.

Нагадаємо, що рекомендації Антимонопольного комітету України є обов’язковими для суб’єктів господарювання. В разі їх невиконання АМКУ може застосувати суворіші заходи.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux