Антимонопольний комітет вимагає припинити введення в оману споживачів шляхом поширення недостовірної інформації щодо походження та властивостей товарів та послуг – вин, соків та стандарту мобільного інтернет-зв’язку.
ВИНА
Вина з сонячної Грузії вже давно є популярними в Україні, складаючи гідну конкуренцію іншим іноземним та національним виробникам напоїв з винограду. Настільки популярними, що деякі українські винороби почали позначати свою продукцію в спосіб, який вказує на походження вина нібито з Грузії.
Саме так вчинили АТ «Коблево» з Миколаївщини, СП «АКВАВІНТЕКС» та ПРаТ «Одесавинпром» з Одещини.
Компанії оформлюють пляшки етикетками із елементами грузинського прапора, написами літерами грузинського алфавіту, зображенням карти Республіки Грузія, чоловіка у грузинському національному костюмі тощо. Назви напоїв також недвозначно пов’язують їх з Кавказом. Насамкінець, саме ці елементи оформлення є домінуючими, в той час як інформація про українського виробника напою – маленькими літерами.
Рекомендації Комітету виноробам:
Вжити заходів щодо недопущення поширення на етикетках та контретикетках вина позначень, які можуть свідчити та бути сприйнятими як інформація про походження цього напою. Про результати розгляду повідомити АМКУ в 10-деннний термін.
СОКИ
Високий рівень конкуренції на ринку соків підштовхує виробників до постійної та жорсткої боротьби за споживача. На жаль, інколи маркетингові ходи компаній межують із порушенням законодавства. В даному випадку мова йде про склад соків, а точніше – про невідповідність заявленому на етикетці та справді наявному в самому напої.
Наводимо перелік виробників та соків/нектарів, щодо яких АМКУ рекомендує внести зміни в назві та/або зображенні на упаковці товару:
ІП «Кока-кола беверіджиз Україна лімітед» (напої “Rich”):
ТОВ «ГАЛІЦІЯ-ТРЕЙД» (напої марки «Світанок»):
ТОВ «ЕКО-СФЕРА»
ТОВ «Сандора»
ТОВ «ПЕРЛИНА ЗАПОРІЖЖЯ» рекомендовано внести зміни щодо виду продуктів, а саме інформації на упаковках
Рекомендації АМКУ виробникам соків:
Припинити дії, що містять ознаки порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом приведення інформації на упаковках, у назвах, зображеннях, позначеннях тощо у відповідність із складом продукту. Іншими словами – обов’язково вказувати всі плоди, які містяться в соках та нектарах.
Стандарт зв’язку “4.5G”
Інтернет супроводжує нас всюди. Бути на зв’язку через месенджери та соцмережі, слідкувати за подіями в реальному часі, самому описувати навколишній світ та ділитися фотографіями й відео стали необхідністю для більшості сучасних активних громадян, в першу чергу молоді. Тому й оператори зв’язку ведуть невпинну боротьбу як за утримання абонентів так і за приріст кількості користувачів. Одним з ключових «козирів» у цій боротьбі є якість мобільного інтернету. Оскільки стандарт у основних операторів один і той же – “4G”, то з’являються спроби «домалювати» якість. В нашому випадку – через придуманий “4.5G”, який застосував у своїх рекламних матеріалах оператор «лайфселл».
Рекомендації Антимонопольного комітету, надані ТОВ «лайфселл»:
Припинити поширення у рекламі відомостей щодо надання послуг мобільного Інтернету четвертого покоління у стандарті 4.5G. Інформування споживачів щодо послуг мобільного Інтернету четвертого покоління здійснювати у спосіб, що не вводитиме в оману споживачів. Про результати розгляду АМКУ у тридцятитиденний термін.
Нагадаємо, що рекомендації Антимонопольного комітету України є обов’язковими для суб’єктів господарювання. В разі їх невиконання АМКУ може застосувати суворіші заходи.