Сьогодні, 15 грудня, Антимонопольний комітет України оштрафував оператора телекомунікацій ТОВ «Лайфселл» за порушення статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме - поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг.
Рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар». Компанія поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.
Антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:
На основі аналізу зібраних даних Комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами. Відтак поведінку оператора визнано недобросовісною конкуренцією та накладено штраф у розмірі 10 467 543 грн.
Зазначимо, що впродовж 2018 -2021 років Комітет неодноразово надавав ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману.
Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell – лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». Компанія виконала ці рекомендації Комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почала поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.
Згідно з практикою АМКУ, суб’єкти господарювання, що працюють на висококонкурентних ринках, часто практикують використання рекламних повідомлень щодо першості та лідерства. Адже подібного роду формулювання легше сприймаються споживачами, а рекламні кампанії, побудовані на їхній основі, привертають більше уваги до певного товару чи послуги.
Але Комітет наголошує, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.
Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими
Facebook / Telegram / Instagram / Twitter