З першої декади березня 2021 року спостерігається підвищення роздрібних цін на пальне. У зв’язку із цим, АМКУ було розпочато аналіз ситуації з метою оцінки дотримання учасниками ринку законодавства про захист економічної конкуренції. Комітет проаналізував фактори, які впливають на формування роздрібних цін на пальне та їх кореляцію.
В ході проведення аналізу було встановлено, що у січні – березні 2021 року:
Водночас:
З 12 березня 2021 року Європейські котирування на дизельне паливо та високооктанові бензини почали знижуватися. При цьому рівень роздрібних цін на інформаційних табло стаціонарних АЗС продовжував зростати.
Як свідчить досвід, вітчизняні оператори роздрібної реалізації пального швидко реагують на збільшення Європейських котирувань на нафтопродукти та одразу відображають таку тенденцію (збільшення) на інформаційних табло АЗС. Однак при зменшенні Європейських котирувань на нафтопродукти такого швидкого «зворотного» процесу не відбувається.
Оскільки котирування на Європейських біржах і рівень закупівельних цін є одними із факторів, які впливають на формування роздрібних цін на високооктанові бензини, дизельне паливо та СВГ на території України, їх зниження має забезпечити зниження закупівельних цін на нафтопродукти на території України, а отже є підставою для зміни роздрібних цін.
Відтак, Комітет вбачає, що:
Зважаючи на значний вплив ринків нафти та нафтопродуктів на всі галузі національної економіки, енергетичну безпеку держави та рівень життя населення, на засіданні 25 березня 2021 року АМКУ рекомендував основним учасниками ринку:
Рекомендації отримали наступні компанії: