Голова АМКУ: розвиток конкуренції та контроль витрат – головні складові успішного реформування Укрзалізниці

Опубліковано 20 жовтня 2021 року о 19:54

Ефективна робота будь-якої державної компанії, зокрема і  такої, яка є монополістом, починається зі збалансування інтересів держави, суб’єктів природних монополій та споживачів. На цьому наголосила під час свого виступу на конференції в рамках Міжнародної спеціалізованої виставки Rail EXPO 2021 голова Антимонопольного комітету України Ольга Піщанська.

«Укрзалізниця – це величезний ресурс, який може як приносити кошти держбюджету, так і завдавати йому збитків. У минулі роки це державне підприємство чи не найчастіше за інших фігурувало у різних справах Антимонопольного комітету. На його адресу було надано чи не найбільше рекомендацій Комітету. Водночас зазначу, що в останній рік кількість скарг на УЗ значно зменшилася, що може свідчити про певну зміну відношення підприємства до виконання вимог законодавства», - повідомила голова АМКУ.

Також керівниця вітчизняного конкурентного відомства звернула увагу на те, що УЗ, як замовник закупівель, часто припускається помилок.

«Кількість оскаржень закупівель, замовником яких є УЗ, складає зараз більш ніж 1,5 скарги на один тендер. Це досить багато. Ми маємо випадки коли на одного і того ж організатора подається різними учасниками торгів по кілька скарг на дискримінаційні умови. Але від закупівлі до закупівлі замовник недоліки не виправляє», - зазначила голова АМКУ. 

Загалом у цьому році на УЗ та її філії було подано 327 скарг, і з них у 161 випадку Комітетом було встановлено порушення.

Також Ольга Піщанська звернула увагу на колосальні суми державної підтримки, яка за погодженням з Антимонопольним комітетом, надається підприємству. За її словами, підприємство має колосальні можливості завдяки такій підтримці, однак не використовує їх повною мірою. Недостатнім є контроль і за витратами УЗ.

Голова АМКУ зазначила, що задля ефективного реформування Укрзалізниці є сенс розглядати і можливість створення національної комісії у сфері транспорту, що стала б незалежним регулятором у цій галузі, і анбандлінг підприємства, як можливість розширення конкуренції у тих сферах, які є можливими в рамках наявних потужностей УЗ. Але, на думку Ольги Піщанської, реформування підприємства варто почати з формування умов для розвитку конкуренції на його внутрішніх сегментах.     


Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими

Facebook / Telegram / Instagram / Twitter 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux