До уваги учасників ринку пива. Запропоновані ПРАТ «Карлсберг Україна» зобовʼязання в рамках справи про узгоджені дії

Опубліковано 17 червня 2024 року о 10:18

Комітет здійснює розгляд справи № 126-25/11-23-УД про узгодженії дії між компаніями «Pivovary Starorpamen s.r.o.» (м. Прага, Чеська Республіка), «Molson Coors Brewing Company (UK) Limited» (м. Стаффордшир, Велика Британія), товариством з обмеженою відповідальністю «Молсон Курз Україна» (м. Київ, Україна) та приватним акціонерним товариством «Карлсберг Україна» (м. Запоріжжя, Україна) про дистрибуцію і надання ліцензії, що передбачені Додатками 14 та 15 Договору про дистрибуцію і надання ліцензії від 24 лютого 2023 року та домовленості між сторонами, що передбачені Додатками 14 та 15 Договору.

Під час розгляду справи встановлено, що у результаті узгоджених дій про дистрибуцію і надання ліцензії, що передбачені Додатками 14 та 15 Договору про дистрибуцію і надання ліцензії від 24 лютого 2023 року та домовленості між сторонами, що передбачені Додатками 14 та 15 Договору, узгоджені дії призведуть до:

суттєвого обмеження конкуренції на ринку пива в сегменті преміум;

суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин;

виникнення негативних наслідків у вигляді суттєвого посилення влади Групи Carlsberg у відносинах зі споживачами (дистриб’юторами, оптовими продавцями, продуктовими мережами роздрібної торгівлі) на ринку пива в сегменті преміум.

На виконання вимог Закону ПРАТ «КАРЛСБЕРГ УКРАЇНА» надало пропозиції щодо зобов’язань такого змісту:

1. З метою усунення будь-яких можливих занепокоєнь АМКУ і отримання дозволу на заявлені Узгоджені дії якомога швидше, нижче Сторони: надали пропозиції щодо зобов’язань, які учасники узгоджених дій готові взяти на себе, такого змісту: «З метою пом’якшення негативного впливу узгоджених дій на конкуренцію на ринку пива, у т.ч. в сегменті преміум зобов'язати Карлсберг Україна та суб'єктів господарювання, пов'язаних із ним відносинами контролю (далі – «Група Carlsberg»), протягом п'яти років, починаючи з місяця, наступного після місяця, в якому надано дозвіл Антимонопольного комітету України на заявлені узгоджені дії:

  • не обмежувати здатності покупців пива брендів Staropramen та Miller Genuine Draft, прямо або опосередковано, придбавати, продавати, перепродавати товари, які

конкурують з пивом брендів Staropramen та Miller Genuine Draft;

  • не обмежувати, без об'єктивних (економічних) причин, прямо або опосередковано, здатності покупців пива брендів Staropramen та Miller Genuine Draft самостійно визначати обсяги закупівлі такої продукції у Групи Carlsberg;
  • не передбачати у відносинах із покупцями пива брендів Staropramen та Miller Genuine Draft, що реалізація будь- якого виду такої продукції обумовлюється придбанням такими покупцями також будь-якого іншого виду (видів) продукції Групи Carlsberg;
  • не обмежувати здатності покупців пива брендів Staropramen та Miller Genuine Draft визначати ціну перепродажу такої продукції, крім встановлення рекомендованих роздрібних цін на неї.

2. З метою належного інформування АМКУ про стан виконання зобов'язань та вимог для здійснення відповідного контролю зобов'язати Карлсберг Україна надавати АМКУ протягом п'яти років, починаючи з наступного року після надання дозволу АМКУ на заявлені узгоджені дії, один раз на рік, але в будь- якому разі не пізніше 20го числа другого місяця календарного року, інформацію за попередній рік про обсяги виробництва та продажів Карлсберг Україна третім особам пива під брендами Staropramen та Miller Genuine Draft в Україні, підготовлені у формі таблиці:

Назва продукції

(бренда,

який є

частиною ексклюзивної угоди)

Обсяг продаж ів (у

натурал ьному

та

вартісн ому

виразі)

Обсяг виробництва в Україні (у натуральном у виразі)

Обсяг ринку пива в

Україні (у натурально

му та

вартісному виразі)

Обсяг ринку пива (в

сегменті

преміум) в Україні (у натуральном у та

вартісному виразі)

Частка

бренду на ринку пива в Україні (у натуральном у та

вартісному виразі)

Частка

бренду на ринку пива (в сегменті

преміум) в Україні (у натуральном у та

вартісному виразі)

Джерело даних:

Нільсен

Данні виробника

Нільсен

Нільсен

Нільсен

Нільсен

1.

Старопрамен







2.

Miller Genuine Draft







Враховуючи те, що Комітет не є експертом в галузі пива, у т. ч. сегменті преміум, а тому не може оцінити в достатній мірі, чи є такі зобов’язання пропорційними загрозам негативного впливу на конкуренцію заявлених узгоджених дій, просимо зацікавлених осіб – виробників пива, надсилати, у разі наявності, зауваження та пропозиції щодо змісту та строків таких зобов’язань на електронну адресу [email protected] та поштою 21.06.2024.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux