Комітет здійснює розгляд справ:
№ 130-25/32-24-ЕКк про концентрацію у вигляді набуття компанією «SAS Shipping Agencies Services S.à.r.l.» (м. Люксембург, Велике Герцогство Люксембург) разом із компанією «HGV Hamburger Gesellschaft für Vermögens-und Beteiligungsmanagement mbH» (м. Гамбург,
Німеччина) контролю над компанією «Hamburger Hafen und Logistik AG» (м. Гамбург, Німеччина);
№ 130-25/33-24-ЕКк про концентрацію у вигляді набуття компанією «HGV Hamburger Gesellschaft für Vermögens-und Beteiligungsmanagement mbH» (м. Гамбург, Німеччина) разом із компанією «SAS Shipping Agencies Services S.à.r.l.» (м. Люксембург, Велике Герцогство Люксембург) контролю над компанією «Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE» (м. Гамбург, Німеччина).
Під час аналізу матеріалів справ було встановлено наступне.
Задіяним у концентрації ринком є ринок контейнерних терміналів в межах Одеського морського порту.
Під час оцінки впливу заявленої концентрації на конкурентне середовище на зазначеному товарному ринку, Комітетом встановлено наявність можливих негативних ефектів, зокрема, на ринку контейнерних терміналів в межах Одеського морського порту.
У зв’язку з цим, під час розгляду справ, відповідно до частини другої статті 31 Закону України «Про захист економічної конкуренції» учасникам концентрацій була надана можливість запропонувати зобов’язання, які готові взяти на себе учасники заявлених концентрацій, що усували б відповідний негативний вплив концентрацій на конкуренцію та дозволили б органу Комітету прийняти рішення про надання дозволу на концентрації.
На виконання вимог Закону учасники концентрацій надали пропозиції щодо зобов’язань такого змісту:
«З метою пом’якшення потенційного негативного впливу концентрацій на конкуренцію на ринку контейнерних терміналів в межах Одеського морського порту ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО КОНТЕЙНЕРНИЙ ТЕРМІНАЛ ОДЕСА КОМПАНІЇ «ЕЙЧ ЕЛ ЕЙ ІНТЕРНЕШНЛ ГМБХ» (далі – ДП «КТО») (м. Одеса, Україна), з урахуванням відносин контролю, зобов’язується:
Не допускати необґрунтованої відмови суб’єктам господарювання, які не пов’язані відносинами контролю з ДП «КТО» (з урахуванням відносин контролю), від надання послуг контейнерного терміналу в межах Одеського морського порту та супутній доступ до всієї інфраструктури на території контейнерного терміналу в Одеському морському порту, оператором якого є ДП «КТО», а саме: за наявності запитів із боку таких суб’єктів господарювання, виражених, у тому числі в офіційних листах та/або за допомогою засобів електронної пошти, забезпечити надання послуг контейнерного терміналу в межах Одеського морського порту та супутній доступ до всієї своєї інфраструктури в межах Одеського морського порту, суб’єктам господарювання, які не пов’язані відносинами контролю з ДП «КТО». При цьому, ДП «КТО (з урахуванням відносин контролю) зобов’язується надавати, на розумних ринкових умовах, послуги контейнерного терміналу в межах Одеського морського порту та супутній доступ до всієї інфраструктури на території контейнерного терміналу в Одеському морському порту, оператором якого є ДП «КТО», суб’єктам господарювання, які не пов’язані відносинами контролю з ДП «КТО» (з урахуванням відносин контролю), не менше 30 відсотків від наявної проектної потужності свого терміналу щорічно.
З метою збирання даних щодо відгуків від інших учасників ринку просимо зацікавлених осіб надсилати інформацію, зауваження та пропозиції із питання зобов’язань в межах зазначених концентрацій на електронну адресу concentrations@amcu.gov.ua та поштою до 08 листопада 2024 року».