Анжеліка Коноплянко: Програми антимонопольного комплаєнсу демонструють налаштованість бізнесу на співпрацю

Опубліковано 03 листопада 2021 року о 17:00

Як виявити, мінімізувати та попередити ризики порушення законодавства про захист економічної конкуренції, чи потрібно антимонопольний комплаєнс запроваджувати на законодавчому рівні, яка його роль у процесі розгляду Антимонопольним комітетом справ? Такі теми обговорювалися під час тематичної сесії в рамках Місяця Ділової  Доброчесності, який проводить Всеукраїнська мережа доброчесності та комплаєнсу.

Запровадження та дотримання вимог комплаєнсу має стати в Україні звичною практикою, прирівняною до ділового етикету, вважає заступниця голови АМКУ – державна уповноважена Анжеліка Коноплянко.  

«Це потрібно не для того, щоб компанії могли убезпечити себе від пильної уваги Антимонопольного комітету, чи запроваджували програми комплаєнсу, розраховуючи, що АМКУ якимось чином зменшить їм штраф. Ми не підтримуємо позицію, що реалізація програм антимонопольного комплаєнсу має бути обов’язковою вимогою в законодавстві. У передових країнах світу такої практики немає», - зазначила Анжеліка Коноплянко.

Держуповноважена вказала на значну різницю між комплаєнс-заходами, які проводяться компаніями в рамках виконання рекомендацій АМКУ та програм, що впроваджуються суб’єктами на постійній основі, незалежно від того, порушували вони антимонопольне законодавство чи ні. Водночас вона висловила думку, що впроваджені програми комплаєнсу у певних випадках дійсно могли б бути підставою для пом’якшення покарання порушникам.

«За весь час моєї роботи державною уповноваженою ще жодна компанія не звернулася до нас з проханням зменшити, приміром, штраф, з огляду на те, що вона впроваджує певну комплаєнс-програму. Хоча я вважаю, що цей інструмент має право на життя, оскільки таким чином компанія демонструє налаштованість на співпрацю. Для Комітету це дуже важливо, адже наша мета – не «вбити» якусь компанію, щоб вона назавжди покинула ринок, а споживачі втратили можливість користуватися її продукцією. Наша мета – припинити порушення та попередити його повторення», - зазначила Анжеліка Коноплянко.

Вона закликала представників бізнесу ділитися ідеями щодо можливого внесення змін до законодавства у частині антимонопольного комплаєнсу. І учасники заходу підтримали цю пропозицію.

Нагадаємо, Всеукраїнська мережа доброчесності та комплаєнсу в рамках ідеї відповідального, прозорого ведення бізнесу з 19 жовтня – 25 листопада  проводить захід Місяць Ділової Доброчесності. Його мета – налагодження ефективного діалогу представників держави та бізнесу, обговорення  законодавчих змін тощо.


Довідка:

Антимонопольний комплаєнс – це система забезпечення компанією відповідності її роботи вимогам антимонопольного законодавства. 

Мета комплаєнсу – виявлення та управління ризиками порушення законодавства, а якщо порушення відбулося – то це комплекс дій, спрямованих на його усунення.


Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими

Facebook / Telegram / Instagram / Twitter

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux