Справа № 128-26.13/66-19 була розпочата за інформацією Національного антикорупційного бюро України (НАБУ). У бюро зазначали, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) протягом 2016-2017 років проводила розрахунок прогнозованої оптової ринкової ціни електричної енергії (ОРЦ) з порушенням алгоритму, визначеного Порядком ОРЦ, шляхом ручного коригування прогнозованої ОРЦ за попередній розрахунковий період на користь ТЕС.
Порушення алгоритму могло свідчити про повернення до «ручного режиму» та суб’єктивного ціноутворення для теплових електростанцій (ТЕС). Це могло надати останнім переваги порівняно з іншими учасниками ринку (конкурентами), зокрема атомними електростанціями (АЕС) (за інформацією НАБУ та ДП «НАЕК « Енергоатом).
А тому саме дії НКРЕКП, які полягали у незастосуванні протягом 2016-2017 років Порядку ОРЦ (застосування із порушенням алгоритму, визначеного Порядком ОРЦ) під час встановлення прогнозованої ОРЦ, могли містити ознаки порушення, передбаченого пунктом 3 статті 50, абзацом сьомим частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», відповідно до Розпорядження про початок розгляду справи.
Детальніше про передумови та обставини справи наведено у презентаційних матеріалах.
За результатом розгляду справи Комітет дійшов наступних висновків:
Таким чином, зібраними у справі № 128-26.13/66-19 доказами не підтверджується інформація про те, що дії НКРЕКП, а саме щодо розрахунку прогнозованої ОРЦ в порушення алгоритму, визначеного Порядком ОРЦ, шляхом ручного коригування прогнозованої ОРЦ за попередній розрахунковий період, призвели до надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів.
Відтак, Відповідно до абзацу шостого статті 49 Закону України «Про захист економічної конкуренції» провадження у справі було закрито через недоведеність порушення.
N.B. Комітет зазначає, що відсутність в діях суб’єктів господарювання чи органів влади порушення законодавства про захист економічної конкуренції не виключає можливого порушення інших норм законодавства України.