АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду скарг

Опубліковано 13 лютого 2025 року о 15:17

Антимонопольний комітет України на засіданні 13 лютого 2025 року затвердив Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Узагальнення практики здійснене відповідно до статті 61 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». 

У зв’язку із великою кількістю скарг, за результатами розгляду яких Комісією прийняті рішення про встановлення порушень з боку замовників процедур закупівель в частині застосування положень пунктів 43 та 44 Особливостей, Департаментом з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель проаналізовано та узагальнено практику розгляду Комісією скарг на рішення, дії та/або бездіяльність замовників під час застосування вказаних положень.

Узагальнення відображає перелік та описи основних порушень з боку замовників та учасників процедур закупівель в наступних аспектах:

  • розгляд замовником документів, наданих на підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції;
  • встановлення невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
  • відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
  • повторне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі;
  • оформлення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
  • розгляд замовником документів, поданих учасником процедури закупівлі на виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

Враховуючи зазначену в узагальненій практиці інформацію та конкретні приклади рішень Комісії, замовникуу разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, потрібно встановити, чи підпадають вони під визначення, передбачене пунктом 43 Особливостей.

Також необхідно дотримуватись вимог щодо розміщення лише одного повідомлення щодо одного і того ж учасника.

Правильно сформованим вважається лише те повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яке містить у сукупності всю інформацію, передбачену Законом та Особливостями.

В частині розгляду документів та інформації, поданих на усунення невідповідностей у тендерній пропозицій, необхідно враховувати не лише їх зміст, а також вимоги тендерної документації до дати видачі та/або чинності таких документів.

Як учасники процедур закупівель, так і замовники мають розуміти, що законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, до/без розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Врахування зазначених практичних напрацювань замовниками та учасниками процедур закупівель сприятиме підвищенню їх професійного рівня, позитивно вплине на проведення процедур закупівель, що, в свою чергу, має призвести до зменшення кількості скарг, які надходять на розгляд Комісії.


Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux