Антимонопольний комітет України надав українським виробникам коньяків обов’язкові для розгляду рекомендації припинити поширення на етикетках, контретикетках та у рекламі позначень, які можуть ввести в оману споживачів, вказуючи на ймовірне іноземне походження напоїв.
Грузинські коньяки широко представлені в українських торговельних мережах і користуються стабільно високим попитом серед споживачів. Спробували заробити на цій популярності й українські компанії – ТОВ «Атлантіс», ПМП «Лоцмен», ТОВ «Українська дистрибуційна компанія», ТОВ «СП Аквавінтекс».
Підприємства використовують при оформленні етикеток написи грузинською мовою, зображення грузинського прапора та інші елементи, притаманні напоям із Грузії. Натомість інформація про українське походження вказується маленькими літерами. Окрім цього, у рекламі таких напоїв використовуються ролики грузинського застілля з місцевими стравами, побажаннями, костюмами тощо. Усе це може ввести в оману споживачів та дати їм хибне враження, що вони купують коньяки саме грузинського виробництва. При цьому, відповідно до Закону України «Про виноград та виноградне вино», забороняється видавати за іноземні коньяки України і суміші (купажі) з іноземними коньяками, коньячними спиртами.
Виходячи з цього, Комітет рекомендував виробникам коньяків вжити заходів щодо недопущення обману споживачів. Зокрема, вони мають відмовитися від поширення на етикетках та контретикетках, а також в будь-яких інших джерелах інформації, у тому числі в рекламі, відомостей, які можуть бути сприйняті як інформація про іноземне походження напоїв. Відреагувати на рекомендації та повідомити про це АМКУ зазначені підприємства мають у десятиденний термін від моменту прийняття цих рекомендацій.
Нагадаємо, раніше Антимонопольний комітет України вже надавав схожі рекомендації українським виробниками «грузинських вин».