25 лютого 2021 року Антимонопольним комітетом України (далі – АМКУ/Комітет) надано Чернігівській обласній державній адміністрації обов’язкові для розгляду рекомендації щодо суб’єктів господарювання на ринку постачання природного газу.
ТОВ «Чернігівгаз Збут» звернулось до Комітету із заявою про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Чернігівської ОДА.
В ході розгляду заяви, Комітетом було встановлено, що у листопаді 2020 року голова обладміністрації організувала зустріч із керівництвом ТОВ «ГК «Нафтогаз України». На зазначеній зустрічі обговорювалась можливість зменшення сум сплати за газ в платіжках для населення та бізнесу, споживачам було запропоновано укласти договір з ТОВ «ГК «Нафтогаз» та відмовитись від послуг діючого постачальника природного газу з метою економії до 40%.
Варто наголосити, що між Чернігівською обласною державною адміністрацією та ТОВ «ГК «Нафтогаз України» було підписано Меморандум про співробітництво.
Вищезазначена інформація є актуальною та розміщена в мережі Інтернет, на офіційному сайті Чернігівської ОДА та в Youtube.
Внаслідок вчинення вищевказаних дій, ТОВ «ГК «Нафтогаз України» порівняно з іншими постачальниками отримало переваги на ринку постачання природного газу в Чернігівській області.
За таких обставин, Антимонопольним комітетом України рекомендовано Чернігівської ОДА припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Отже, Чернігівській ОДА необхідно привести інформацію щодо вибору постачальника природного газу, розміщену Чернігівською обласною державною адміністрацією на онлайн платформах мережі Інтернет у відповідність до вимог положень Закону України «Про захист економічної конкуренції», зокрема, шляхом виключення інформації щодо конкурентної переваги ТОВ «ГК «Нафтогаз України» над іншими постачальниками природного газу. Про що, повідомити Комітет в десятиденний строк з дня отримання зазначених рекомендацій.
Наголошуємо, що починаючи з 1 серпня 2020 року, у зв’язку із завершенням дії спеціальних обов’язків, покладених на суб’єктів ринку природного газу щодо постачання природного газу у побутових споживачів природного газу виникла можливість обирати постачальника, у тому числі і за ціновим критерієм. Запровадження повномасштабного ринку природного газу для побутових споживачів передбачає активізацію конкурентної боротьби між постачальниками природного газу, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома постачальниками, а окремий постачальник не зможе визначати «правила гри» на ринку.