Нові кейси та пріоритети Антимонопольного комітету, посилення уваги до транспортної галузі, зокрема - морських портів, новації у підходах при оцінці Комітетом ринків, роль Комітету у приватизації, проєктах державно-приватного партнерства і державної допомоги. Про це йшлося під час VI Міжнародної конференції «Зернові термінали: нові проекти, обладнання та технології», що тривала в Одесі 25-26 листопада. У заході взяли участь голова Антимонопольного комітету України Ольга Піщанська та заступниця голови АМКУ – державна уповноважена Анжеліка Коноплянко.
Разом із представниками бізнесу та провідними юристами у портовій галузі представниці АМКУ дискутували на під час панелі «Конкуренція на транспортних ринках: реалії і перспективи». Мова, зокрема, йшла про найбільш вагомі справи, які розглядало або розглядає зараз та про строки розгляду. Голова АМКУ зазначила, що під час першого читання законопроєкту №5431 у парламенті активно обговорювалася пропозиція обмежити строки розгляду Комітетом справ.
«Ми вивчали світовий досвід і аналізували власну практику з цього питання. Кожна справа – унікальна. Не існує типових справ чи типових підходів до їх розгляду. Терміни завжди залежать від обсягу порушення, наявності підтверджуючих документів та дій відповідачів. Згадаймо справу «Авіас», яка через активну протидію відповідачів розтяглася аж на шість років. Тому тривалість розгляду справи має залишатися дискрецією Комітету, необхідною для винесення якісного та обґрунтованого рішення, що надалі підтверджуватиметься у судах», - зазначила Ольга Піщанська.
Також вона детально розповіла про подробиці кількох великих справ, що стосуються портової галузі, зокрема щодо завищення Міністерством інфраструктури та Фондом державного майна вартості оренди у Миколаївському порту для одного зі стивідорів у більш ніж у 3,5 рази.
Своєю чергою Анжеліка Коноплянко подякувала представникам бізнесу за активну позицію та повідомила, що зараз на розгляді Комітету перебуває кілька питань, що стосуються морських портів. Зокрема - відкриті минулого тижня дві справи за заявами компанії «Нібулон» (про необхідність двічі сплачувати корабельний збір при заході до морського порту Миколаїв,) та компанії «Автологістика» (щодо перешкоджання у здійсненні стивідорної діяльності).
«У зв’язку з активною роботою Комітету на ринках портових послуг за останні два роки, ми зіткнулися з певними проблемами та дійшли висновку, що необхідно змінювати наші підходи до визначення географічних меж відповідних ринків. Не лише у зв’язку з розглядом заяв про порушення, а й у зв’язку з розглядом заяв на концентрацію. Маємо всі підстави припускати, що територіальні межі таких ринків є межами окремого порту», - зазначила Анжеліка Коноплянко.
Заступниця голови АМКУ також розповіла про дослідження ринків перевалки залізорудної сировини та вугілля, а також практику Комітету щодо розгляду заяв про надання дозволу на концентрацію в процесах приватизації.
Учасники дискусії та організатори заходу висловили задоволення відкритістю Антимонопольного комітету та запропонували проводити такі зустрічі на регулярній основі, зважаючи на важливу роль портової галузі у функціонуванні економіки країни.
Оберіть зручний ЗАСТОСУНОК - дізнавайтеся НОВИНИ першими
Facebook / Telegram / Instagram / Twitter