АМКУ попереджає авіаперевізників про відповідальність за продаж квитків на міжнародні рейси, які можуть не відбутися через продовження карантину, та про замовчування інформації щодо повернення коштів

Опубліковано 21 травня 2020 року о 12:18

У ході сьогоднішнього засідання Антимонопольний комітет України надав рекомендації авіаперевізникам утриматися від поширення інформації про можливість придбати квитки та здійснити переліт до завершення карантину. Така інформація може ввести в оману споживачів, оскільки може бути сприйнята як гарантоване відновлення регулярного авіасполучення між Україною та іншими країнами, що не відповідає дійсності.

За наявною в Комітеті інформацією, авіаперевізники здійснюють поширення інформації про можливість купівлі авіаквитка на регулярні авіарейси сполученням між Україною та іншими країнами з 23 травня 2020 року. При цьому вони не зазначають, що карантинні обмеження на здійснення регулярних авіарейсів між Україною та іншими країнами можуть бути подовжені на невизначений термін, у зв’язку з чим здійснення регулярного рейсу буде неможливим.

Крім цього, деякі авіаперевізники, за результатами скасування рейсів, пропонують споживачам авіапослуг на власних сайтах лише дві опції зворотного зв’язку - «Змінити бронювання» та «Обміняти квиток на промокод». Відшкодування вартості перевезення, якою могли б скористатися пасажири  для повернення коштів за невикористані квитки у зв’язку зі скасуванням рейсів, форма зворотного зв’язку не передбачає.

Отже, пасажирам надається неповна інформація (замовчуються інші варіанти обов’язкових опцій, передбачених Авіаційними правилами) про можливість реалізації їх прав у повному обсязі.

Тому АМКУ прийняв обов’язкові для розгляду рекомендації:

  • Утриматись від поширення неповної інформації, зміст якої стосується продажу квитків з 23 травня 2020 року та здійснення регулярного авіасполучення між Україною та іншими країнами, в той час як офіційна інформація про відкриття авіасполучення між країнами не підтверджена компетентними органами обох країн.
  • Надавати споживачу авіапослуги повну та актуальну інформацію про неможливість здійснення регулярного рейсу, у разі якщо авіасполучення між Україною та іншими країнами не буде відкрито.
  • Надавати споживачам авіа послуг повні та доступні відомості про всі варіанти обслуговування, що передбачені Авіаційними правилами, зокрема шляхом розміщення на власному сайті інформації щодо відшкодування вартості авіаквитків у зв’язку зі скасуванням рейсів.

Серед авіакомпаній, які поширювали відповідну інформацію:

– Wizz Аir – відкрила бронювання квитків на рейси з Києва, Запоріжжя, Львова, Одеси і Харкова з 23 травня 2020 року.

– «Міжнародні авіалінії України» – з 23 травня 2020 року пропонувала забронювати квитки на значну кількість рейсів. Згідно з онлайн-табло компанії були заплановані як міжнародні, так і внутрішні рейси.

– Czech Airlines – повідомила на власному сайті про те, що з 24 травня 2020 року відновить рейси до Києва (7 рейсів на тиждень), а з 25 травня 2020 року – до Одеси (3 рейси на тиждень).

– Lufthansa – планувала частково відновити перевезення з України з 1 червня. Можна було забронювати квитки рейси з Києва до Берліна та Франкфурта.

– Ryanair – пропонувала на червень бронювання тільки до Німеччини та Литви.

– Swiss – планувала відкрити регулярні авіарейси з Цюріха до Києва з 21 червня 2020 року.

Про результати розгляду рекомендацій ці та ще 6 авіакомпаній  мають повідомити Антимонопольний комітет України у 10-денний строк з дня їх отримання.

Хочемо нагадати авіаперевізникам, що порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» тягне за собою накладення штрафу у розмірі до п'яти відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux