Комітет окреслив
відповідальним органам першочергові завдання для покращення
захисту споживачів
у сфері теплопостачання та ЖКГ.
За словами Юрія Терентьєва,
всі профільні
органи мають терміново
активізувати співпрацю з вирішення проблемних
питань на ринку ЖКГ. Підставою для такого
висновку є результати порівняльного аналізу
Комітетом кількості та суті скарг,
з якими споживачі послуг
центрального опалення
та гарячого водопостачання звертаються до АМКУ.
Він
також зазначив, що
у посиленні співпраці з вирішення проблемних
питань на ринку
ЖКГ вже зроблені перші
кроки. Зокрема, у вересні 2016 року підписаний Меморандум про посилення співпраці
у житлово-комунальній сфері між АМКУ та НКРЕКП, направлений на впровадження ефективного конкурентного середовища
Наступним
кроком може стати долучення
до Меморандуму Міністерства
регіонального розвитку розвитку, будівництва
та житлово-комунального господарства України, Державної
служби України
з питань безпечності харчових продуктів
та захисту споживачів, Державного агентства
з енергоефективності та енергозбереження України.
Результатом плідної
співпраці між профільними міністерствами
та відомствами має стати удосконалення нормативно-правової бази,
яка регулює правовідносини між виконавцями та споживачами комунальних
послуг.
Зокрема, в
рамках цих удосконалень, на переконання Комітету, має бути створений орган, на кшталт житлово-комунальної інспекції, який здійснюватиме державний контроль за дотриманням виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних послуг, оскільки наразі цієї функції чітко не визначено в повноваженнях органів, що здійснюють регулювання у житлово-комунальній сфері.
«Споживач не повинен страждати від того, що існують законодавчі прогалини в
питаннях регулювання теплопостачання та певні правові неузгодженості у
відносинах між юридичними особами», — підкреслив, підсумовуючи засідання,
державний уповноважений Комітету Валерій
Полюхович.
Загалом
за результатами круглого
столу «Теплопостачання: проблемні
питання та шляхи щодо їх врегулювання»
Комітет наголосив відповідальним органам у сфері ЖКГ про необхідність
вжиття заходів стосовно:
• внесення
змін до постанови КМУ від 21.07.2005 № 630 щодо врегулювання питання надання
послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води із врахуванням
різних категорій споживачів (власник квартири у багатоквартирному будинку,
власник приватного будинку садибного типу, гуртожиток/мешканець гуртожитку,
ЖБК, ОСББ, управитель багатоквартирного будинку, юридична особа тощо);
• розроблення
та затвердження Типових договорів про надання послуг з централізованого
опалення та постачання гарячої води для різних категорій споживачів;
• удосконалення
Методики розрахунку кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального
користування багатоквартирних будинків, визначення плати за їх опалення;
• розроблення
та затвердження Типових договорів про надання послуг з опалення місць
загального користування;
• прискорення
встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії.
Круглий стіл «Теплопостачання: проблемні питання та шляхи щодо їх врегулювання», ініційований АМКУ, відбувся 20 грудня 2016 року у форматі веб-конференції зі всіма регіонами України (в студіях територіальних відділень АМКУ). Свою позицію щодо питань та проблем, які виникають під час регулювання сфери теплопостачання, представили Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України, Київська міська державна адміністрація. Також учасники круглого столу заслухали позиції надавачів та споживачів послуг.