Про особливості користування оновленим ДП «Прозорро» функціоналом подачі скарг до АМКУ, як органу оскарження у сфері публічних закупівель, йшлося сьогодні на вебінарі, який потенційні замовники та постачальники можуть побачити на сторінці Prozorro у Facebook. Чому відбуваються зміни? Як подати скаргу? На ці та багато інших питань отримали сьогодні відповіді його учасники.
Державна уповноважена Антимонопольного комітету України Ольга Нечитайло розповіла про додаткові можливості подачі скарг та особливості роботи Комітету в умовах воєнного стану.
Нагадаємо, 23 січня 2024 року в Prozorro до діючого порядку подачі скарг до АМКУ додалась можливість подачі скарг шляхом заповнення електронних форм, які набудуть статусу обов`язкових після припинення або скасування правового режиму воєнного стану. Тепер постачальникам потрібно вносити через майданчики додаткові дані: підстави подання скарги, їх обґрунтування та, у випадках передбачених законом або у разі необхідності, підкріплення доказами. Електронізація та перехід до машиночитних даних дозволить АМКУ швидше обробляти подані скарги, а також формувати пропозиції для зміни політики у сфері публічних закупівель.
Ольга Нечитайло розглянула питання нормативно-правового регулювання оскарження публічних закупівель, навела статистичні показники роботи Комітету та приклади скарг, отриманих вже після удосконалення процедури, докладно відповіла на питання учасників вебінару (повністю з її презентацією ви можете ознайомитись тут).
Проаналізувавши зміни, що відбулися, державна уповноважена нагадала, що вони обумовлені підготовкою до виконання вимог ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», які почнуть діяти через 6 місяців з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану. Вже зараз, готуючись до нових вимог закону, учасники можуть подавати скаргу через Prozorro.gov.ua з накладенням КЕП та шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається у повному обсязі інформація про зміст скарги. Відповідно, учасники та замовники отримають необхідний досвід, а сам функціонал, розміщений на майданчиках Prozorro, у разі потреби за результатами тестового використання, може бути доопрацьований та удосконалений.
«Додаткова масштабна цифровізація оскарження є елементом глобальної стратегії з підвищення публічності закупівель, - наголосила Ольга Нечитайло. – Більше даних – вища прозорість, швидші рішення, краща політика».