2359 заяв та 1 259 справ на розгляді. У АМКУ підсумували роботу за 8 місяців 2021 р.
Опубліковано 10 вересня 2021 року о 17:13

Посилення інституційної спроможності Антимонопольного комітету - це один з ключових кроків України до повноправного членства в Європейському Союзі, адже гарантує усім учасникам ринку рівні права та можливості. Що є безапеляційною вимогою членства.

Про це заявила голова АМКУ Ольга Піщанська, анонсуючи розгляд у другому читанні законопроєкту №5431 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України». Вона зазначила, що до документу надійшло більше 1,5 тисячі поправок, які наразі досліджує профільний комітет Верховної Ради.

«Зважаючи на велику економічну значущість цього документу, ми сподіваємося на швидкий розгляд парламентським комітетом поправок нього. Адже реалізація запропонованих законопроєктом змін підвищить ефективність захисту економічної конкуренції, значно знизить адміністративний тиск на бізнес, дасть змогу деталізувати процесуальні права як суб’єктів господарювання так і органів Комітету. Саме цього очікує від Комітету ділова спільнота та суспільство в цілому», - зазначила голова АМКУ.

Ольга Піщанська додала, що посилення Комітету як незалежного державного органу вимагає його достатнього фінансування, адже наразі рівень заробітної плати працівників АМКУ один з найнижчих серед усіх органів державної влади, в той час як навантаження – одне з найбільших.

«Загалом Комітет за вісім місяців поточного року розглянув уже 2359 заяв. А справ на розгляді у нас знаходяться уже 1 259 справ (з них 12% - це справи розпочаті до 2018 року). Це досить багато. Для порівняння – у Чехії у 2020 році конкурентне відомство розслідувало лише близько 60 справ», - заявила голова АМКУ.

Попри надмірне навантаження на співробітників, Комітету вдалося вийти на вагомі результати роботи у поточному році, вважає Ольга Піщанська. Вона перерахувала найкрупніші цьогорічні кейси АМКУ.

«Одна з найскладніших справ – проєкт АВІАС. Ми наклали штраф у 4,7 мільярда гривень за змову на ринку пального. Також – винесено рішення у справі щодо завищення за рекомендацією Міністерства енергетики та вугільної промисловості вартості енергетичного вугілля. Учасників ринку оштрафовано загалом на майже 800 мільйонів гривень. Також, нагадаю, Комітет встановив, що Мінінфрастурктури та ФДМУ необґрунтовано завищували вартість оренди у Миколаївському порту. Ну і - гучний штраф у майже 46 мільйонів грн за змову на торгах компаній "Спільне українсько-австрійське підприємство "Інтервіас Україна", ДП "Вінницький облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та "ШЛЯХБУД". Тобто Комітет ефективно контролює дотримання конкурентного законодавства не лише комерційними компаніями, а й органами влади та державними підприємствами», - констатувала голова АМКУ.

За словами Ольги Піщанської, все частіше бізнес прислухається і до рекомендацій Комітету.

«Приміром, коли у вересні 2020 Мінекономіки почало проводити антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну цементу з Туреччини, нам надходили скарги від покупців цементу щодо намірів національних виробників намір підвищити ціни. Щоб цього не сталося, ми надали їм обов’язкові для розгляду рекомендації: утриматися від встановленням таких цін, що не могли б існувати за умов значної конкуренції. Завдяки цьому ситуація на ринку цементу дійсно залишилася стабільною», - констатувала голова АМКУ.

Також керівниця відомства зазначила, що практика оскарження рішень АМКУ є нормальною і, у більшості залежить від суми штрафу. Водночас Комітет, відстоюючи свою позицію, завжди доходитиме до найвищої інстанції.

«Одна з крайніх і найбільших наших перемог у суді – рішення щодо 71-мільйонного штрафу компаніям «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА», «РЄТЄК», «Транспортні інвестиції» і «Фірма «Інтервторпром» за змову під час закупівлі комплектуючих для «Укрзалізниці».  Суд апеляційної інстанції зазначив, що факти узгодженої поведінки суб’єктів господарювання знайшли своє підтвердження на підставі доказів зібраних Комітетом. Ще одна велика справа, що стосується цього ж державного монополіста - про малодіяльні станції. В травні 2021 року Північний апеляційний господарський суд підтримав позицію АМКУ у цьому питанні. Так Комітет захистив права вантажовідправників та вантажоотримувачів», - нагадала Ольга Піщанська.

Вона висловила переконання, що ухвалення законопроєкту №5431, до обговорення якого залучалися європейські колеги, ділові кола та Антимонопольний комітет, матиме вирішальне значення у процесі розвитку конкуренції та євроінтеграції.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux