• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • English
18 млн штрафу. Укрзалізниця виконала рішення АМКУ щодо малодіяльних станцій
Опубліковано 17 травня 2021 року о 14:45

АТ «Українська залізниця» сплатило накладений Антимонопольним комітетом України штраф та припинило порушення, що полягало у стягуванні окремої плати за обслуговування вантажів на малодіяльних станціях. Розмір штрафу склав 18 282 400 грн.

Під час розслідування Комітет встановив, що займаючи у 2018-2020 роках 100 % монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах країни, компанія розробила та запровадила так званий «Порядок проведення рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій». Він визначав критерії включення/виключення вантажних станцій до/з переліку малодіяльних. Водночас Порядок проведення цього рейтинг-аналізу і власне термін «малодіяльна вантажна станція» компанія запровадила самостійно.

На основі створеного переліку станцій Укрзалізниця одноосібно, без прохання вантажовласників та без визначення з ними методів погодження тарифу, ініціювала підписання зі своїми клієнтами додаткових угод до договорів про надання послуг з перевезення вантажів з/на малодіяльні станції. Підписання цієї угоди було безальтернативною умовою надання клієнтам залізниці послуг перевезень.

Такі дії Укрзалізниці створювали для суб’єктів господарювання нерівні умови отримання послуги. Оскільки клієнти, які користувалися так званими малодіяльними станціями, сплачували більшу вартість за обслуговування вантажів, порівняно з тими клієнтами, які цими станціями не користувалися. 

Згідно з даними товариства, підвищену оплату за обслуговування малодіяльних станцій воно стягувало з 09.01.2019 до 03.09.2020.

Цю послугу неможливо було б запровадити за умов існування значної конкуренції на ринку. У протилежному випадку суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди, адже це призводило до суттєвого збільшення їхніх витрат.

Проведений Комітетом аналіз собівартості послуги з обслуговування малодіяльних станцій засвідчив, що вона є економічно необґрунтованою. 

Відтак Комітет встановив, що запровадження Укрзалізницею такої послуги призвело до ущемлення інтересів інших суб’єктів господарювання чи споживачів та зобов’язав товариство припинити порушення.  

Укрзалізниця оскаржила рішення Комітету у суді. Однак Господарський суд міста Києва у задоволенні позовних вимог відмовив повністю. Триває апеляційне провадження.

Отже, товариство сплатило у повному розмірі накладений Комітетом штраф, повідомило про припинення дії «Порядку визначення «малодіяльних станцій» та стягування додаткової плати за обслуговування вантажів на них.   

Враховуючи наведене, під час засідання Комітету 13 травня 2021 року було ухвалено рішення про виконання АТ «Укрзалізниця» пункту 3 резолютивної частини рішення комітету № 470-р.  від 06.08.2020.





























 


Більше за темою
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux