Захист прав споживачів та бізнесу в умовах війни, інструменти, які активно використовує для цього Антимонопольний комітет та напрямки комунікації з громадськістю та бізнесом. Ці теми окреслила у своєму виступі під VII Міжнародного форуму із захисту бізнесу директорка Юридичного департаменту Антимонопольного комітету України Алла Максименко.
Вона наголосила, що Комітет не припиняв свою роботу навіть під час активних бойових дій біля столиці. Адже порушення суб’єктами господарювання справедливих та чесних правил конкуренції за таких обставин особливо негативно впливає як на ситуацію на ринках загалом, так і на споживачів.
Тому, за її словами, на початку війни Комітет спрямовував максимальні зусилля на соціально значущі товарні ринки, зокрема це стосується реалізації автомобільного пального та його дефіциту.
Для запобігання порушень конкуренційного законодавства АМКУ використовує такий інструмент, як рекомендації. А під час розгляду справ бере до уваги наслідки воєнного стану та бойових дій, зокрема, враховує обставини за яких працюють підприємства в Україні, зауважила керівник департаменту.
«Першим пріоритетом для нас є захист прав споживачів та бізнесу. Комітет дуже зважено та обережно ставиться до тих санкцій, які застосовуються до компаній. Це стосується, зокрема, визначення штрафів. Ми розуміємо, що через бойові дії страждає економіка, страждає бізнес. Це обов’язково береться до уваги Антимонопольним комітетом», – зазначила юристка.
Відповідаючи на численні запитання учасників заходу, Алла Максименко також розповіла про зміни у правовому регулюванні державної допомоги під час дії воєнного стану та про можливості аналізу впливу цих змін на конкуренцію.
Учасники зустрічі визнали, що наразі перед Антимонопольним комітетом стоять значні виклики та висловили налаштованість на співпрацю з АМКУ.