Про
це 22 березня 2017 року під час Legal
FMCG & Retail Forum зазначив Голова Антимонопольного комітету України
Юрій Терентьєв, висловив позицію
органу стосовно конкуренції у ритейлі, а також проаналізував
роль АМКУ в регулюванні цього ринку.
Юрій Терентьєв зазначив, що відносини в ритейлі за останні 15-20 років зазнали значних змін,
перейшовши від традиційної торгівлі до розвитку торгівлі сучасних форматів.
Роль ритейла в економіці займає особливе місце.
Він зауважив, що Комітет не є прямим регулятором, у тому числі ритейлу,
його функція правозастосовча
- захищати економічну конкуренцію через
Голова Комітету наголосив на тому, що одним із шляхів вирішення проблем конкуренції в ритейлі є саморегулювання, в тому
числі, із застосуванням таких інструментів АМКУ, як затвердження розроблених учасниками ринку кодексів добросовісних практик ведення
бізнесу. Недосконалість регулювання суб’єкти можуть частково компенсувати
шляхом отримання
порушення.
Замість того, щоб конкурувати між собою, учасники ринку шукають способи
спільного обходу державного
регулювання. Не треба намагатися вирішувати точкові
завдання економічного регулювання за допомогою інструментів
конкурентного відомства», -
прокоментував Юрій Терентьєв, відповідаючи
на запитання модератора про
ступінь регулювання ринку.
Підсумовуючи другу сесію, присвячену рекламі та
недобросовісній конкуренції, Оксана Дягілєва, начальник управління
розслідувань недобросовісної конкуренції Антимонопольного комітету України,
розповіла присутнім про практику застосування статті 15-1 Закону України «Про
захист від недобросовісної конкуренції».
Вона
поділилась підходами Комітету
до визначення інформації, яка вводить в оману, навівши приклади
нещодавно розглянутих справ, в яких Антимонопольний комітет встановив
порушення.
Аналізуючи міжнародну практику Оксана Дягілєва
зазначила, що «на думку колег із американського відомства, практика Комітету,
його підходи, інструменти та розуміння відповідають світовій тенденції
правозастосування».