На засіданні 23 травня 2024 року Комітет схвалив Методику визначення меж ринків у сфері медіа, а також Методику визначення меж ринку розповсюдження (поширення) та споживання рекламної інформації.
Необхідність розроблення цих методик обумовлена нормами Закону України «Про медіа», яким внесено зміни й до законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до цих змін, Комітет визначає межі зазначених ринків за методиками, затвердженими ним за погодженням з Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення.
Схвалені АМКУ проєкти методик містять як загальні положення, так і безпосередньо підходи до визначення меж ринків, серед яких - товарні, територіальні (географічні) і часові.
Так, у методиках визначено, зокрема, предмет їх регулювання, мету визначення меж ринків, специфічну для сфери медіа термінологію, механізм застосування інших актів законодавства про захист економічної конкуренції до правовідносин визначення меж ринків у сфері медіа.
Щодо товарних меж ринків, то у методиках вказано спосіб їх визначення (а саме - шляхом оцінки замінності товару з боку попиту та з боку пропозиції), а також визначено обставини, які можуть братися при цьому до уваги, і їх вплив на можливість звуження й розширення товарних меж відповідних ринків.
Також у методиках регламентовано спосіб визначення територіальних (географічних) меж ринків з боку попиту та з боку пропозиції й наведено перелік показників, які можуть бути застосовані залежно від кожного випадку.
У методиках урегульовано спосіб, критерії та випадки визначення часових меж ринків.
Крім того, у Методиці визначення меж ринків у сфері медіа передбачено можливість застосування різноманітної методології (з урахуванням специфіки товарів), наведено випадки та способи застосування окремих методів. А в Методиці визначення меж ринку розповсюдження (поширення) та споживання рекламної інформації наявні окремі розділи, присвячені визначенню обсягу ринку, а також розрахунку ринкових часток та рівнів концентрації ринку.
Варто зауважити, що визначення меж зазначених ринків у текстах методик передбачено відповідно до товарних властивостей, правового статусу суб’єктів у сфері медіа, з урахуванням поширення на них сфери дії Закону України «Про медіа» за визначеними в ньому ознаками та інших особливостей регулювання, визначених зазначеним законом.
Невздовзі методики будуть опубліковані на офіційному вебсайті Комітету для проведення консультацій з громадськістю.