Включення в роботу енергообладнання повинно відбуватись на ринкових умовах, а не обмежуватись адміністративно

Опубліковано 04 травня 2018 року о 11:58

На засіданні Антимонопольного комітету України 3 травня 2018 року  було прийнято рішення ЗАБОРОНИТИ узгоджені дії у вигляді внесення змін до Додатка 2 до Договору між членами Оптового ринку електричної енергії України в частині вибору складу обладнання з урахуванням необхідності забезпечення незнижуваних запасів вугілля на складах електростанцій, розрахунку цін за робочу потужність та платежів за електричну енергію виробникам, які працюють за ціновими заявками.

Зазначеними узгодженими діями передбачалось, зокрема:

· пріоритетне включення до графіку навантаження енергоблоків, що використовують вугілля марок Г та Д (навіть у разі, якщо цінова пропозиція енергоблоків з використанням вугілля марок А та П є нижчою) ;

·  відміна мінімально допустимого складу обладнання в міжопалювальний період;

· включення в роботу генеруючого обладнання, яке працює на вугіллі марок А та П, виключно у випадку, якщо  вибраного складу обладнання працюючого на вугіллі Г та Д недостатньо для забезпечення необхідного покриття.

Нагадаємо, що впорядкування блоків теплоелектростанцій для покриття існуючого попиту на електричну енергію здійснюється виходячи із результатів відбору блоків до графіка навантаження за найдешевшою розрахунковою заявленою ціновою заявкою.

Відповідно до ДЧОРЕ, виробники зобов’язані декларувати всю наявну потужність.

За результатом аналізу заявленої робочої потужності виробників та тієї, яка була залучена ДП «Енергоринок» до покриття навантаження, Комітетом встановлено, що  існує досить суттєвий профіцит потужності та, як наслідок, між виробниками, які працюють за ціновими заявками (ТЕС), відбувається конкуренція за включення власних об’ємів до графіку навантаження.

У ході розгляду справи про надання дозволу на узгоджені дії Комітетом було встановлено, що зазначені узгоджені дії  можуть призвести до усунення з ринку генерації електричної енергії виробника електричної енергії, який працює за ціновими заявками з використанням вугілля низько-летких марок А та П та, як наслідок, - до  суттєвого обмеження конкуренції на ринку генерації електричної енергії.

 

Довідково: Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про захист економічної конкуренції» Кабінет Міністрів України може дозволити узгоджені дії, на які Антимонопольним комітетом України не було надано дозволу відповідно до частини другої цієї статті, якщо учасники узгоджених дій доведуть, що позитивний ефект для суспільних інтересів переважає негативні наслідки обмеження конкуренції.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux