Сьогодні Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення системи органів Антимонопольного комітету».
Закон вдосконалює механізм роботи АМКУ як органу оскарження у сфері публічних закупівель, а також надає Комітету нові повноваження. Головною його новацією є створення нового інституту – уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Також згідно з прийнятими нормами АМКУ отримує право:
Закон передбачає призначення не менше десятьох уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель строком на сім років. Саме з їх числа будуть формуватися комісії у складі трьох осіб кожна.
Уповноважені призначаються на посаду та звільняються Головою Антимонопольного комітету України. Порядок конкурсного відбору та призначення на посади уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визначається Антимонопольним комітетом України.
Комітет вдячний ініціатору законопроекту – народному депутату Роксолані Підласій, голові Комітету ВР з питань економічного розвитку Дмитру Наталусі та іншим депутатам, які доклали чимало зусиль та підтримали зміни до законодавства, які значно удосконалять роботу конкуренційного відомства. Впевнені, що нововведення сприятимуть і ефективному захисту прав та охоронюваних законом інтересів суб’єктів господарювання.
Нагадаємо, чинним законодавством на Комітет покладено обов’язок забезпечення неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі. Зараз скарги у сфері публічних закупівель розглядають постійно діючі адміністративні колегії. Вони формуються з державних уповноважених, які виконують й інші функції, визначені Законом «Про Антимонопольний комітет України».
На сьогоднішній день зберігається тенденція до постійного зростання кількості скарг від суб’єктів оскарження у сфері публічних закупівель, що також супроводжується певною їх складністю, великим обсягом та стислими строками їх розгляду тощо. Це все призводить до надмірного і постійно зростаючого навантаження на Колегію.