В АМКУ відбувся брифінг щодо роботи Органу оскарження у 2 кварталі

Опубліковано 09 липня 2025 року о 15:31

9 липня 2025 року в Антимонопольному комітеті України відбувся брифінг щодо результатів роботи Комітету як органу оскарження у ІІ кварталі 2025 року.

З доповідями про діяльність Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у ІІ кварталі 2025 року виступили уповноважені з розгляду скарг Ганна Горносталь, Наталя Лень та Діана Гостєва.

Члени Комісії навели статистичні дані щодо кількості скарг, їх судового оскарження, взаємодії Комісії з ДАСУ та Національною поліцією України, а також висвітлили проблемні питання під час формування замовниками вимог тендерної документації та розгляду тендерних пропозицій учасників торгів.

У своїй доповіді Ганна Горносталь зазначила, що за інформацією, отриманою від ДП «Прозорро», співвідношення між сумою коштів, сплачених суб'єктами оскарження за подання скарги (близько 87 млн грн), і сумою коштів, повернутих суб'єктам оскарження за результатами задоволення скарг (60 млн грн), складає приблизно 26,7 млн грн. Ця цифра свідчить про доцільність поданих скарг задля забезпечення чесної конкуренції під час проведення публічних закупівель.

Наталя Лень окреслила проблемні питання, виявлені зі сторони замовників під час проведення процедур закупівель. Уповноважена з розгляду скарг наголосила, що практика Комісії свідчить про те, що замовники не оформлюють переліки документів та/або інформації у вигляді окремих додатків, а зазначають вимоги про надання необхідних документів та/або інформації у відповідних розділах тендерної документації або наводять посилання на перелік таких документів, зазначений у розділі тендерної документації, що призводить до постійного збільшення кількості скарг, які надходять до Органу оскарження. Окрему увагу у своїй доповіді Наталя Лень приділила висвітленню питання неправомірного застосування відміни процедури закупівлі.

Про питання, які виникають під час проведення закупівель послуг з управління небезпечними відходами, розповіла Діана Гостєва. Уповноважена зазначила, що встановлення замовником у тендерній документації конкретного переліку кодів операцій з управління відходами може бути некоректним та дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників процедур закупівель, що призводить до збільшення кількості скарг та, відповідно, до затягування суб’єктами оскарження процедур таких закупівель. На завершення доповідачка розповіла про найбільш поширені порушення учасників процедур закупівель під час підготовки та подання тендерних пропозицій.

З відеозаписом брифінгу можна ознайомитися за посиланням.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux