9 жовтня 2025 року в Антимонопольному комітеті України відбувся брифінг щодо результатів роботи Комітету як органу оскарження у ІІІ кварталі 2025 року.
З доповідями про діяльність Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у ІІІ кварталі 2025 року виступили уповноважені з розгляду скарг Євгеній Бєгалов, Інна Романенко та Сергій Бурзак.
Про ключові статистичні показники роботи, законодавчі зміни, які впливають на сферу публічних закупівель, та проблемні питання під час розгляду скарг розповів Євгеній Бєгалов. Він зазначив, що у 3 кварталі 2025 року спостерігається стабільно високий рівень навантаження на Орган оскарження, проте це не впливає на ефективність роботи Комісії, що підтверджується судовою практикою. У третьому кварталі Комісією було прийнято 4568 рішень, з них до суду було оскаржено 43 рішення, при цьому жодне з рішень не було скасовано судом остаточно.
Уповноважена з розгляду скарг Інна Романенко окреслила основні етапи подачі скарг до Органу оскарження та основні вимоги до надання пояснень і їх документального підтвердження. Вона наголосила, що у звітному періоді на адресу Комітету надходили численні звернення замовників та учасників процедур закупівель, які повідомляли про неможливість розміщення пояснень щодо розгляду скарг Комісією через електронну систему закупівель. Тому Антимонопольний комітет України надіслав лист до ДП «ПРОЗОРРО» щодо необхідності усунення такої технічної невідповідності, внесення відповідних змін до функціоналу системи та відновлення для замовників (та учасників) можливості надавати пояснення та документи відповідно до вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Як результат – ДП «ПРОЗОРРО» внесло відповідні зміни до функціоналу системи та усунуло цю технічну невідповідність.
Щодо адміністративної відповідальності за невиконання рішень органу оскарження, помилок при поданні заяв на участь у засіданнях Комісії шляхом проведення відеоконференції та виявлення Комісією можливих ознак вчинення кримінальних правопорушень сторонами публічних закупівель розповів Сергій Бурзак. Уповноважений підсумував, що невиконання рішення Комісії тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і протягом звітного періоду було виявлено 19 випадків не виконання таких рішень, щодо яких проінформовано ДАСУ.
З повним відеозаписом брифінгу можна ознайомитися за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=X1Zq6Qibuvs&t=296s