16 липня 2025 року працівники Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги Антимонопольного комітету України провели робочу зустріч з представниками Міністерства молоді та спорту України та Українського молодіжного фонду.
Під час зустрічі обговорювалися питання надання підтримки суб’єктам молодіжної роботи для реалізації молодіжних проєктів.
Представники АМКУ наголосили, що підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
Відсутність хоча б однієї із зазначених вище умов, виключає наявність державної допомоги. Отже, не будь-яке фінансування може бути державною допомогою.
Тому учасники зустрічі акцентували увагу на питаннях віднесення заходів підтримки через Український молодіжний фонд до державної допомоги, підходів до оцінювання допустимості такої державної допомоги (в разі, якщо підтримка є державною допомогою), а також на положеннях, які необхідно передбачити в проєктах нормативно-правових актів, на підставі яких надаватиметься підтримка, для відповідності підтримки Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
Слід зазначити, що відповідно до статті 3 дія Закону не поширюється на підтримку проєктів, що реалізуються Українським молодіжним фондом, у порядку, встановленому Законом України «Про основні засади молодіжної політики».
Разом з тим, у розробленому Комітетом проєкті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» щодо відновлення дії його окремих норм, особливостей їх застосування під час дії правового режиму воєнного стану та удосконалення проведення моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання» передбачені зміни, якими виключається непоширення дії цього Закону, не передбачені Угодою про асоціацію з ЄС.
Крім того, проєктом Закону передбачено відновлення дії Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» у повному обсязі, а також інших норм законодавства, що випливають із відповідних статей цього Закону, крім територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією та для яких не визначені дати завершення бойових дій або тимчасової окупації, а також протягом року з дати завершення бойових дій або тимчасової окупації.
Слід зазначити, що у вищезазначеному проєкті Закону передбачені зміни, згідно з якими Комітет визначатиме умови, за яких діяльність не вважається економічною діяльністю, та інші умови, за яких заходи з підтримки суб’єктів господарювання не належать до державної допомоги та не потребують подання повідомлення про нову державну допомогу до Уповноваженого органу.
Антимонопольний комітет України як Уповноважений орган розуміє важливість надання роз’яснень законодавства про державну допомогу. Тому проведення подібних консультацій з потенційними надавачами підтримки дозволить їм заздалегідь підготуватися до набрання чинності Законом.