Пропозиції
за результатами відповідного дослідження та обговорення Комітет надасть Уряду
після вивчення позицій всіх сторін.
За словами державного уповноваженого Анни
Артеменко, метою зустрічі, яка відбулась 16 листопада 2016 року, є вироблення
спільних узгоджених пропозицій разом з регуляторами, органами державної влади
та учасниками ринку, які будуть спрямовані на усунення дисбалансу, що існує на
ринку.
«Врегулювання питання організації приймання
готівкових платежів від споживачів за житлово-комунальні послуги знаходиться на
перетині інтересів. З однієї сторони, це інтереси природних монополій, з іншої
– фінансових установ, які надають ці послуги, а головне споживачів», —
підкреслила вона.
Начальник відділу фінансових ринків Комітету Наталія Копач представила
учасникам зустрічі Звіт про результати
дослідження ринку послуг з приймання готівкових платежів від фізичних осіб за
житлово-комунальні послуги. Комітет встановив, що споживач сплачує комісійну винагороду
двічі – закладену в тариф на послугу та банку/іншим суб’єктам, які здійснюють
приймання платежів відповідно до встановлених тарифів.
Всі присутні погодились з актуальністю проблеми та необхідністю її
вирішення. Анна Артеменко підкреслила, що завдання Комітету в цьому
випадку – не тільки захист конкуренції, а й захист інтересів споживачів.
Присутні жваво обговорили питання можливих шляхів вирішення зазначеної
проблеми через внесення змін до відповідних нормативно-правових актів,
удосконалення договірних відносин між надавачами комунальних послуг та
учасниками ринку послуг з приймання платежів, вилучення
із тарифів складової, яка передбачає покриття витрат на приймання платежів від
споживачів, та можливі наслідки для споживача.
В обговоренні брали участь представники банківської сфери, відповідних державних органів та громадських організацій.