Тимчасова Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України 04 грудня 2023 року встановила наявність порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції в діях ТОВ «ВІДДІ».
Північним міжобласним територіальним відділенням АМКУ під час розгляду справи було встановлено, що Товариство поширювало на упаковках продукції власного виробництва інформацію («Масло селянське солодковершкове 73 % жиру, ДСТУ 4399:2005», «Масло солодковершкове «Селянське» 73 % жиру, ДСТУ 4399:2005»), тоді як під час виробництва такої продукції додавало до її складу жири немолочного походження, чим створювало інший за своїми характеристиками продукт.
Нагадаємо, ДСТУ 4399:2005 «Масло вершкове. Технічні умови» заборонено для виробництва масла застосовувати будь-які жири та вершки, крім тих, що отримані з коров’ячого молока. А відповідно до Закону України «Про молоко і молочні продукти» не допускається використання назв молочних продуктів у власних назвах продуктів та торговельних марках, якщо ці продукти виробляються з використанням сировини немолочного походження.
Зазначення неправдивих відомостей щодо складу продукції може вплинути на намір споживача придбати продукцію того виробника, якого він буде вважати добросовісним, проте шляхом поширення неправдивих відомостей щодо споживчих властивостей товару Товариство напряму вводить людей в оману, бо така продукція насправді неякісна. А споживач, завідомо вважаючи інформацію на упаковці товару правдивою, не розраховує на покупку товару, який може не відповідати заявленому складу та назві.
Внаслідок поширення Товариством неправдивої інформації, що може вплинути на наміри споживачів щодо придбання такої продукції, ТОВ «ВІДДІ» може отримати неправомірні переваги у конкуренції порівняно з іншими суб’єктами господарювання, які діють на ринку виробництва/реалізації масла солодковершкового.
З огляду на зібрані докази, Тимчасова колегія АМКУ визнала, що ТОВ «ВІДДІ» вчинило порушення, передбачене статтею 15¹ Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення щодо харчових продуктів власного виробництва (а саме на упаковках таких харчових продуктів) інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей зокрема щодо їх назви, складу, споживчих властивостей та стандарту, якому відповідають ці продукти, що можуть вплинути на наміри невизначеного кола осіб щодо придбання цього продукту. За вчинене порушення відповідача оштрафовано на 2 667 816 гривень.