Критерії оцінки допустимості державної допомоги є важливим інструментом для належного контролю за державною допомогою. Вони містять детальні правила, що стосуються конкретної мети або сектору, яких повинні дотримуватися надавачі допомоги для того, щоб отримати рішення АМКУ про допустимість допомоги. Наявність критеріїв забезпечує низку переваг:
- Чіткість і прозорість: Критерії надають чіткі вказівки для оцінки сумісності заходу державної допомоги з ЗДД. Ця ясність допомагає як надавачам допомоги, так і бізнесу зрозуміти свої права та обов'язки.
- Правова визначеність: Критерії встановлюють передбачувані правила, зменшуючи невизначеність для надавачів допомоги та бізнесу щодо допустимості заходів державної допомоги. Така визначеність заохочує інвестиції та забезпечує чесну конкуренцію.
- Узгодженість: Критерії забезпечують системність у застосуванні правил державної допомоги в різних секторах та регіонах України. Така узгодженість допомагає запобігти спотворенням конкуренції та забезпечує рівні правила гри.
- Ефективність: Чіткі критерії спрощують процес оцінки заходів державної допомоги, зменшуючи адміністративний тягар та затримки як для надавачів допомоги, так і для АМКУ.
- Дотримання вимог: Наявність критеріїв допомагає надавачам допомоги розробляти заходи державної допомоги, які з більшою ймовірністю будуть схвалені АМКУ, зменшуючи ризик судових оскаржень та необхідність внесення витратних коректив.
За останні два роки Кабінет Міністрів України затвердив наступні критерії оцінки допустимості державної допомоги:
- Культура – 20 січня 2023 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки культури та збереження культурної спадщини: https://bit.ly/4c7PEqV
- Допомога для МСП - 18 квітня 2023 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для підтримки середнього та малого підприємництва
- Допомога для регіонального розвитку - 18 квітня 2023 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів
- ПЗЕІ у сфері медіа – 11 липня 2023- Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на надання послуг із створення та/або добору, організації та поширення масової інформації, які є послугами, що становлять загальний економічний інтерес
- Місцева інфраструктура - 13 жовтня 2023 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для місцевої інфраструктури: https://bit.ly/3XhMVGK
- Рекреаційна інфраструктура - 10 листопада 2023 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для рекреаційної інфраструктури
- ПЗЕІ – 5 січня 2024 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес
- Авіація - 12 січня 2024 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання в галузі цивільної авіації
- Спортивна інфраструктура - 13 лютого 2024 - Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для провадження діяльності, пов’язаної із спортивною інфраструктурою: https://bit.ly/4caUsuV
- Портова інфраструктура – 22 березня 2024 – Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з використанням об’єктів портової інфраструктури