До
Антимонопольного комітету Україну
все частіше звертаються суб'єкти оскарження з проханням відреагувати на дії замовників, які всупереч рішенням органу оскарження укладають договори за окремими
лотами процедур закупівель (що
стали предметом розгляду органу оскарження).
За словами скаржників,
у разі прийняття до розгляду скарг за декількома лотами замовники виконують рішення
за тим лотом, до якого фізично «підвантажено» рішення органу оскарження (зобов'язання скасувати рішення про визначення переможця). Щодо інших лотів, у яких також були
виявлені порушення і зобов'язано замовника скасувати рішення
про визначення переможця, замовники однаково укладають договори, мотивуючи свої дії тим,
що система «Прозорро» не дає можливості виконати рішення по лотам, за якими фізично «не підвантажено» відповідне рішення.
Також варто зазначити, що рішення органу оскарження обов'язкові для виконання замовниками та особами, яких вони
стосуються, відповідно до частини 12 статті 18 Закону України «Про публічні
закупівлі» (далі – Закон).
Разом з тим Закон
не передбачає і не надає замовникам права ігнорувати рішення органу оскарження
та вимоги Закону у випадку технічних збоїв, невідповідності сценаріїв роботи електронної системи закупівель вимогам цього Закону.
Варто наголосити на необхідності неухильного виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначити, що про всі випадки, які
стають відомими Комітету, в частині ухилення замовників від виконання
рішень органу оскарження, перенаправляються до правоохоронних
та контролюючих органів для
відповідного реагування.
При цьому повідомляємо, що суб'єкти господарювання можуть самостійно звертатись до зазначених органів для оперативного реагування на виявлені порушення.